Twee Nieuwe CVO-modellen voor Harley

Harley CVO Street Road Glide

Harley-Davidson introduceert met de CVO Street Glide en de CVO Road Glide twee nieuwe Custom Vehicle Operations modellen, aangedreven door het nieuwe Milwaukee-Eight 121 blok met VVT.

Zowel de CVO Street Glide als de CVO Road Glide kregen volledig nieuwe kuipdelen met geïntegreerde ventilatie, ledverlichting rondom, gegoten spaakwielen, een ingekort voorspatbord, een nieuwe 22,7 liter brandstoftank en bijpassende zijkoffers.

Harley CVO Street Road Glide

Kloppend hart is de 121 cubic inch (.1983cc) Milwaukee-Eight 121 V-Twin met geoptimaliseerde vloeistofgekoelde cilinderkoppen met een nieuw koelsysteem, variabele kleptiming (VVT), een nieuw inlaattraject en een performance-gericht uitlaatsysteem.

Ook nieuw: de infotainmenttechnologie, aangedreven door het nieuwe Skyline OS. Een 12,3” TFT-kleurentouchscreen vervangt alle analoge instrumenten en de meeste schakelaars, en is compatibel met Apple en Android. Beide modellen kregen ruime opbergvakken met een USB-C-aansluiting.

Harley CVO Street Road Glide

In vergelijking met de uittredende modellen werden de CVO Street en Road Glide 14 kg lichter. Showa zorgt voor het veercomfort (de veerweg achter werd 50 % langer), Brembo neemt de remmenwinkel voor zijn rekening. Voor het eerst zijn de CVO Street en Road Glide uitgerust met rijmodi (Road, Sport en Rain), die elk een specifieke combinatie van vermogensafgifte, motorrem, C-ABS en C-TCS (Cornering-Traction Control System) bieden.

De CVO Street en Road Glide zullen hun debuut maken in Boedapest tijdens het 120th Anniversary Festival van en staan vanaf augustus in de showroom. Prijzen zijn nog niet bekend, maar het gaat om CVO’s dus je weet dat je maar beter even gaat neerzitten…

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red