MV Agusta onthult Superveloce Eau Rouge op MOTORbeurs Utrecht

Superveloce Eau Rouge

Wie dit weekend naar MOTORbeurs Utrecht trekt, krijgt er een exclusieve machine te zien. De MV Agusta Superveloce Eau Rouge 1974 Edition is een samenwerking tussen de MV Agusta Ownersclub Benelux en artiest Philippe Madou, beter bekend als Woefie Art. Er worden welgeteld twee exemplaren van geproduceerd: één voor Nederland en één voor België.

De MV Agusta Superveloce 800 is sowieso al één grote visuel flashback naar de seventies toen Phil Read en Giacomo Agostini op hun vijfhonderd viercilinder tweetakten over de circuits jakkerden. Met als hoogtepunt de Belgische GP van 1974, toen Read op zijn MV Agusta van start tot finish aan de leiding reed.

De MV Agusta Ownersclub Benelux vroeg zijn leden om input te geven voor een nieuw hommagemodel. Met die input ging artiest Philippe Madou aan de slag. Die bleef heel dicht bij het originele ontwerp van de Superveloce 800, maar gaf de machine wel een eigen touch.

Superveloce Eau Rouge

Daarvoor werd een van de laatste rood-zilveren exemplaren van de Supervelo 800 voorzien van matzwarte uitlaatdempers, een extra verwijzing naar de seventies. De motor is voorzien van een geel getint windscherm, een zadel met gouden stikwerk en subtiele gouden toetsen op de flank van de kuip en op het kontje. Voorop de kuip vind je de tekening van het circuit van Francorchamps, op de kont is het jaartal 74 toegevoegd.

De Superveloce Eau Rouge staat dit weekend op de stand van de MV Agusta Ownersclub Benelux op de Motorbeurs Utrecht. Wie een van de twee beschikbare exemplaren wil aankopen, moet z’n portemonnee opentrekken: bij Belgische MV Agusta dealers gaat de motor voor 26.499 euro de deur uit, in Nederland betaal je 29.999 euro.

Superveloce Eau Rouge

Deel

Gerelateerde artikels

Royal Enfield Interceptor 650

Voorjaarsvoordelen bij Royal Enfield

Nog tot 1 juni kun je voordeel scoren op verschillende Royal Enfield-modellen. Het voorjaarsvoordeel loopt op tot 600 euro en kan ingezet worden als korting

BMW M 1000 XR

Kort getest: BMW M 1000 XR

De standaard BMW S 1000 XR al redelijk indrukwekkend als ‘kwieke toermachine’? Hm, het kan natuurlijk altijd kwieker. En gekker. Laat dat maar aan de M-divisie over

KTM 990 Duke

KTM 990 Duke wordt nog scherper …

… of in elk geval: scherper geprijsd. Voordien moest je op KTM’s comeback kid 17.290 euro  stukslaan, maar de Oostenrijkers gingen aan de slag met