CFMoto stelt 2022-modellen voor

CFMoto zit niet stil. Na de aankondiging dat het merk zou aantreden in de Moto3, werd op de voorbije EICMA een behoorlijk vet prototype tevoorschijn getoverd. Over de SR C21 zijn nog geen verdere details bekend, maar het ding ziet er verre van verkeerd uit.


Maar voorlopig zullen we het dus nog even moeten doen met de nieuwigheden voor 2022. Eerder dit jaar werd 700CL-X Heritage voorgesteld. Het was al bekend dat er nog een Sport- en de Adventure-uitvoering zouden volgen, et voilà, hier zijn ze dan.

De Sport kreeg clip-ons, wave-type remschijven en Brembo Stylema monoblocs, carbon details, monozitje, flyscreen en ronde bar-end spiegeltjes.


De Adventure werd dan weer uitgerust met een hoger stuur, een hoog windscherm, zijtassen en noppenbanden. De versie die bij de dealers zal staan krijgt ook nog een hoger voorspatbord.


Last but not least kwam CFMoto ook met de 800MT. Het merk werkt al jaren samen met KTM, en heeft nu de 799cc paralleltwin (95 pk, 77 Nm) van de Oostenrijkers in een adventure gelepeld. Of beter: in twee adventures, want de 800MT komt in een Sport- en Touring-versie.


De CFMoto 800MT Sport beschikt standaard over volledig instelbare KYB vering, slipperkoppeling, bochten-ABS, een 7” TFT-scherm met bluetoothconnectiviteit, cruisecontrole, twee rijmodi, valbeugels, mistlampen en een verstelbaar scherm.


De 800MT Touring doet daar nog spaakvelgen, een quickshifter, carterbescherming, handkappen en verwarmde zadels en handvatten bovenop.

Op prijzen is het nog even wachten, maar die van de 2021-modellen indachtig zullen het ook voor 2022 prijskaartjes in de reeks ‘veel motor voor je geld’ worden.

Sterk bezig, CFMoto, maar wat iedereen écht wil weten: waar blijft die SR C21??

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red

[