Team Classic Suzuki bouwt lockdown-Katana

Het voorbije anderhalf jaar werd er niet bijster veel geracet, en wat denkt een team als Classic Suzuki dan? Tijd voor een projectje! Een bijzonder geslaagd projectje, als je ’t ons vraagt: de jongens bouwden een Katana rond een 2008 Alstare GSX-R1000. Op zich niet eens zo’n verrassing, deze build, want het team trad met een Katana aan in het Europese Classic Endurance-kampioenschap (en won de manche op Oschersleben in hun klasse). Dit keer bouwden ze dus een straatversie.

Kloppend hart is een WSBK-spec blok uit een 2008 Alstare GSX-R1000, goed voor 200 pk op het achterwiel. Elektronische beteugeling komt van een Yoshimura EM Pro Racing-ECU, uitlaatlijn en demper zijn van Racefit. Het frame komt van dezelfde Alstare-motor en kreeg een custom, oversized swingarm en een op maat gemaakt subframe van Alpha Performance Fabrications; allebei nodig om de Öhlins twin shocks te kunnen faciliteren. De remmerij komt van Brembo, velgen zijn van Dymag, de alu voetsteuntjes werden door het team zelf gemaakt.  

Het led-achterlicht werd ingebouwd in een zitje afkomstig van een van de racemotoren van Team Classic Suzuki. De gloednieuwe kopkuip werd dan weer uit een oud Katana-voorraadrek geplukt en iets breder gemaakt om te kunnen passen. Het zadel werd geshopt bij het Italiaanse Race Seats, een Katana-logo maakt het geheel af. We weten niet hoe het met jullie zit, maar wij zijn verliefd…

Deel

Gerelateerde artikels

BMW C 400 X

BMW vernieuwt C 400 X en C 400 GT maxiscooters

BMW’s maxiscooters krijgen EU5+ homologatie en een uitgebreidere standaarduitrusting. BMW’s 400cc maxiscooters worden nog steeds aangedreven door de 34 pk sterke eencilinder, die nu EU5+ gehomologeerd

Ducati Panigale V4 S 2025

Brembo neemt Öhlins over

Brembo legt 405 miljoen dollar (ca. 370 miljoen euro) op tafel voor Öhlins, de grootste overnamedeal in de geschiedenis van het Italiaanse bedrijf. Met de