Suzuki Katana

Jajaja, hij is terug, de Katana! Dat samoeraizwaard van Damocles dat al jaren boven de hoofden van het designteam van Suzuki hing. Zo vaak was hij al aangekondigd. En nu is de Katana er dan echt, de terugkeer van het icoon uit de jaren 80. Toen al een motor uit het genre ‘love it or hate it’ en de reacties peilend in Keulen lijkt het erop dat er op dat vlak niet veel veranderd is. Nu zijn wij sowieso fan van de Katana-looks en de wijze waarop Suzuki deze heeft weten te vertalen naar 2019-design. Ook aan prestaties geen gebrek, 150 pk uit het ex-GSX-R1000 krachthonk is natuurlijk dik in orde. 215 kilo is niet overdreven licht, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Mochten deze getallen je bekend voorkomen, dat klopt. Onder het Katana-jasje is dit namelijk ‘gewoon’ een GSX-S1000F. Qua blok, frame en rijwielgedeelte. Misschien zit daar een beetje de teleurstelling en hadden we iets meer ‘onderhuidse’ vernieuwing verwacht, of op z’n minst een setje clip-ons. Maar hé, laten we er eerst eens op rijden. Prijzen zijn nog niet bekend, de Katana wordt verwacht in voorjaar 2019.

• Katana is back!
• 150 pk
• 215 kg
• GSX-S1000F als basis

Deel

Gerelateerde artikels

Bimota Tesi H2

Kort getest: Bimota Tesi H2

Door het verrassende samenwerkingsverband met grootmacht Kawasaki, zag het exclusieve Bimota zijn kans schoon een eigen archeologische vondst af te stoffen, de Tesi-naafbesturing uit de

GASGAS Espargaro Portimao test 2023

Wie is … GASGAS ?

What’s in a name: het gaat hard voor GASGAS sinds het merk in 2020 aankondigde de race-activiteiten uit te breiden naar het asfalt met een