PMJ Santiago

Werd je een jaar of vijf geleden nog verketterd als je rondreed met iets dat ook maar leek op een spijkerbroek, ondertussen zijn dit soort motorjeans – gelukkig – redelijk gemeengoed geworden. Niet zonder reden, want de kwaliteit en (vooral) pasvorm is in die periode enorm verbeterd. Neem deze PMJ jeans. Ik draag deze broek met grote regelmaat – al was het maar omdat ik er bij een samenzijn met gewone mensen (lees: niet-motorrijders) dan niet meteen uitzie als iemand van een andere planeet – en dat heeft vooral te maken met de pasvorm en het draagcomfort. De ‘Santiago’ is CE-goedgekeurd en voorzien van protectoren op de knieën, daarnaast is de binnenkant verstevigd met Twaron. Ik had er ook nog nooit van gehoord maar het schijnt sterker te zijn dan Kevlar. Dat laatste heb ik gelukkig nog niet aan een praktijktest hoeven onderwerpen. Ronduit handig zijn de zakken aan de zijkant, prima voor pasjes en dat soort zaken zonder dat je je hele jas hoeft open te pellen. De schachten zijn wijd genoeg om een paar casual motorschoenen of halfhoge laarzen onder weg te moffelen, racelaarzen zijn echter te groot. En nee, waag het niet, laarzen over je broek is zó niet cool…

Prijs: € 185,08 | Getest door: Randy van der Wal |
Maten: 28 – 44 | Meer info: www.jopa.nl

Deel

Gerelateerde artikels

Bimota Tesi H2

Kort getest: Bimota Tesi H2

Door het verrassende samenwerkingsverband met grootmacht Kawasaki, zag het exclusieve Bimota zijn kans schoon een eigen archeologische vondst af te stoffen, de Tesi-naafbesturing uit de

GASGAS Espargaro Portimao test 2023

Wie is … GASGAS ?

What’s in a name: het gaat hard voor GASGAS sinds het merk in 2020 aankondigde de race-activiteiten uit te breiden naar het asfalt met een