Kawasaki Z H2: Gooi weg, dat gym-abonnement

Kawasaki teaset ons al een tijdje met beelden van de geblazen naked die ze op stapel hadden staan. En hierbij de officiële beelden en specificaties. Het gaat dus om een 998cc vier-in-lijn, die middels een supercharger een topvermogen van 200 pk (bij 11.000 tpm) levert, naast 137 NM (bij 8.500 tpm) aan koppel. Goed voor bi-, tri- en andere quadriceps lijkt ons. En om de 239 kilo’s aan rijklaargewicht voort te slepen. Het blok is gekoppeld aan een zesbak met up en down quickshifter mét blipper, waarbij we hopen dat ook de wastegate telkens even een woordje komt meespreken. Verder ook elektronica zoals launch controle, tractiecontrole, bochten-ABS, rijmodi en wheelie controle. Er zit ook standaard cruisecontrole op, voor wie wat cardio-oefening nodig heeft, wellicht. Shortcode:

Voor wie z’n work-out nadien nog even wil analyseren, heb je bluetooth connectiviteit en de zogeheten Rideology App. Die App voorziet de rijder van alle informatie van je voorbije rit, zomaar op je smartphone.

Het frame wordt overgenomen van de andere H2’s en is dus een stalen vakwerkframe, met Showa BPF voorvork en Brembo M4.32 remklauwen.  

De styling hanteert het intussen bekende ‘Sugomi’-principe dat we ook kennen van Kawasaki’s andere Z’s waarvan de vertaling ons even ontschiet, maar goed.  

Meer info kan je vinden op www.kawasaki.be of www.kawasaki.nl.

 

Deel

Gerelateerde artikels

Joost column

Gewoon op vakantie

Niets is dit jaar zo veranderlijk als het weer, maar mijn brakke geest valt evenmin te peilen. Verkondigde ik onlangs nog vol elan dat in

Ducati Panigale V4 S 2025

La Bomba: 2025 Panigale V4 (S)!

Terwijl andere fabrikanten hun superbike-aspiraties langzaam maar zeker aan het afbouwen zijn, pakt Ducati even vrolijk door. Kwestie van je afkomst niet verloochenen natuurlijk. Ziehier