Indian stelt nieuwe Scout line-up voor

Indian Super Scout

Het was alweer even geleden dat de Indian Scout nog eens een echte update kreeg, de laatste dateert van 2022 en omvatte niet meer dan nieuwe kleuren en wat extra opties. Voor modeljaar 2025 (de Amerikanen zijn er vroeg bij) wordt de Scout line-up volledig vernieuwd met vijf modellen, drie uitrustingsniveaus en meer dan 100 accessoires om je Scout helemaal te personaliseren.

Speerpunten van de nieuwe Scout-serie zijn nieuw stalen buizenframe (dat makkelijker aanpasbaar is voor custombouwers) en een gloednieuwe, vloeistofgekoelde 1.250cc V-twin: de SpeedPlus 1250 is goed voor 111,7 pk en 109 Nm. ABS en ledverlichting rondom zijn standaard op alle modellen, wil je meer dan moet je gaan snuisteren in de verschillende uitrustingsniveaus – waarover later meer.

Indian Scout Bobber

De Indian Scout Bobber is de minimalistische bobber van het stel, met solozadel en een agressievere look; bar-end spiegels maken het plaatje af.  De Indian Sport Scout doet het dan weer met risers, zwarte accenten, een klein kuipje voor windbescherming, een sportzadel, 19 inch voorwiel en een aangepaste ergonomie die een sportievere rijstijl moet ondersteunen.

Indian Sport Scout

Veel chroom en klassiek uitlopende spatborden kenmerken de Indian Scout Classic, de ontspannen zithoudingmoet het nodige comfortverzekeren. De Indian Super Scout komt standaard met zadeltassen, spaakwielen, windscherm en passagierszadel, en is bedoeld voor wie er graag wat langer op uit trekt.


De Indian 101 Scout, tenslotte, kent de meest royale uitrusting van de Scout line-up, met verstelbare piggyback stereovering, een verstelbare UPSD voor en een Brembo remmenset-up. Verder krijgt de 101 een fancy zadel, zwarte risers, premium badges en specifieke graphics.

Indian 101 Scout

De modellen kunnen – naar gelang de dikte van je portemonnee – geleverd worden met verschillende uitrustingsniveaus: Standard, Limited of Limited+Tech. De line-up begint met drie modellen met de Standard uitrusting: de Scout Classic, de Scout Bobber en de Sport Scout. De Limited-uitvoering vult de Standard aan met een extra lading technologie: tractiecontrole, cruisecontrole, USB-laadpunt en drie rijmodi (Sport, Standard, Tour).

Wil je nog een tikje extra, dan ga je voor Limited +Tech. Die omvat naast alle snufjes van de Limited-uitvoering ook een 101 mm touchscreen met connectiviteit en alle bijhorende toeters en bellen, en is sleutelloos. De Limited+Tech-uitrusting zit standaard op de 101 Scout en Super Scout, maar kopers van de Classic, Bobber en Sport Scout kunnen dus upgraden naar Limited +Tech.

Wat dat allemaal moet kosten? Een standaard Scout Bobber is er vanaf € 17.690, de Classic en Sport vanaf € 18.190, voor de Super Scout en Scout 101 tel je € 22.090 neer.

Deel

Gerelateerde artikels

Honda CB650R E-Clutch

Kort getest: Honda CB(R)650R E-Clutch

De CB750 Hondamatic uit de 20e eeuw, de DN-01 van 2009, de Dual Clutch Transmission, toepassing van quickshifters omdat de mode het voorschrijft en dan