Ducati onthult MotoE-racer

Ducati heeft zopas de V21L gepresenteerd, de elektrische motorfiets waarmee volgend seizoen geracet zal worden in de MotoE-klasse. Zoals bekend neemt Ducati vanaf 2023 Energica’s rol als officiële motorenleverancier van die klasse over, de Italianen zullen 18 motoren op de grid zetten. Met 225 kg is de V21L zo’n 35 kg lichter dan de Energica. Het vermogen bedraagt ongeveer 150 pk.


De carbon behuizing van het accupakket fungeert ook als dragend deel van het chassis, net als bij Panigale V4. Wat de vering betreft zien we een Öhlins NPX 25/30 voorvork en TTX36 schokdemper. Het spreekt voor zich dat de remmen worden geleverd door Brembo.

Tech specs? 225kg rijklaar • 110 kW/150 pk • 140 Nm • Max. 18.000 tpm • Topsnelheid op Mugello: 275 km/u. • Gewicht accu: 110 kg.
In deze video doet het projectteam alles uit de doeken.

Onder de foto’s vind je nog een video van het prototype in actie op Vallelunga.

Deel


Gerelateerde artikels

Met een heuse golf aan geautomatiseerde versnellingsbakken en koppelingen waar we ons momenteel in bevinden, is er een heleboel keuze.

We mogen ‘m gerust en klassieker noemen: Kawasaki’s Z1000. De bonkige naked zag vijftig jaar geleden het levenslicht en deed

Het moest een belangrijke stap in zijn nog prille carrière worden, maar het pakte helaas minder goed uit voor Loris