De 24u van Spa komt officieel terug!

In 2022 komt het EWC wereldkampioenschap terug naar Spa-Francorchamps voor een wedstrijd van 24 uur. Een datum staat nog niet vast, maar het zou begin juni moeten gebeuren. Apart is dat de start voor de race gegeven zal worden om 22u op vrijdagavond, om op hetzelfde uur zaterdag te stoppen. De bedoeling is om de zondag dan helemaal te wijden aan de fans. Zo zouden deelnemende merken fans kunnen uitnodigen om ook een paar rondjes op Spa te rijden, samen met nog wat andere festiviteiten. De 24u van Spa, voorheen 24u van Luik, is een klassieker op de endurance kalender die terugkeert, wat aantoont dat Eurosport, de promotor van het kampioenschap, aan de weg timmert om uithoudingswedstrijden bekender te maken. Belangrijk voor Spa is dat er opnieuw een WK-wedstrijd op twee wielen gereden wordt, wat past in de plannen om uiteindelijk zelfs de MotoGP opnieuw naar Spa te halen. Daarvoor zijn, net als voor het EWC, stevige verbouwingswerken nodig, maar daarvoor zijn al de nodige financieringen goedgekeurd.  Mogen we alvast oproepen om massaal naar Spa af te zakken eens het zover is. Het kan de kans op een MotoGP-terugkeer er enkel maar deugd doen…

Deel

Gerelateerde artikels

We pinkten een klein traantje weg toen Suzuki niet zo lang geleden aankondigde na 26 jaar de productie van de

BMW stort zich met de F 450 GS op het boomende segment van de lichte allroads. Het doel is tweeledig:

Maak maar wat extra ruimte vrij in de koffer want deze zomer voegen we het juli- en augustusnummer van KicXstart