BMW vernieuwt C 400 X en C 400 GT maxiscooters

BMW C 400 X

BMW’s maxiscooters krijgen EU5+ homologatie en een uitgebreidere standaarduitrusting.

BMW’s 400cc maxiscooters worden nog steeds aangedreven door de 34 pk sterke eencilinder, die nu EU5+ gehomologeerd is. Zowel de C 400 X als de C 400 GT krijgt standaard ABS Pro (bochten-ABS) aan boord, in combinatie met  Dynamic Brake Control (DBC). Ook Dynamic Traction Control (DTC) en Engine Drag Torque Control (MSR) zijn standaard aanwezig.

Beide scooters beschikken voortaan over een 6,5” TFT-scherm met connectiviteit, de C 400 GT kan (als onderdeel van Connectivity Pro) optioneel uitgerust worden met een 10,25” TFT. De opbergruimte onder het zadel werd een stuk groter, bij de C 400 X steeg het totale opbergvolume met drie liter, op de C 400 GT met twaalf liter.

BMW C 400 GT

De C 400 GT komt standaard met een manueel verstelbare ruit en kan af-fabriek worden uitgerust met een optioneel bagagerek. Met 43,5 liter biedt de nieuwe topkoffer (met verlichting en USB-stekker) niet alleen 13,5 liter meer volume dan voorheen, maar ook een laadvermogen van tien kilogram in plaats van vijf kilogram op het vorige model.

De C 400 X is er vanaf € 8.930,- (BE: € 7.720,-), kreeg een hertekende topkuip en is naast de standaard Blackstorm kleurstelling ook beschikbaar als Rugged-versie met onder meer rode velgen en goudkleurige remklauwen.

De C 400 GT is er vanaf € 10.100,- (BE: € 8.730,-), eveneens in de Blackstorm-versie en als Exclusive-variant met onder meer goudkleurige velgen met dito remklauwen.

Deel

Gerelateerde artikels

Triumph Tiger Sport 800

Triumph Tiger Sport krijgt meer bite

Triumph trekt het doek van de compleet nieuwe Tiger Sport 800. Idee volgens de Britten: perfecte balans tussen opwindende sportprestaties en toercapaciteiten over lange afstanden.

Yamaha Ténéré GYTR

Asfalttijger of zandhaas?

De huidige editie van KicXstart is een redelijk unicum in de historie van ’s lands snelste motormagazine. We verruilen namelijk het hele nummer lang – niet