BMW presenteert R 18 Roctane

BMW R 18 Roctane

De nieuwe R 18 Roctane vervoegt de R 18, R 18 Classic, R 18 B en R 18 Transcontinental als vijfde lid van BMW’s R 18-familie.

Kloppend hart van de nieuwe BMW R 18 Roctane is de gekende 1.802cc boxer, goed voor 91 pk en 150 Nm en voor de gelegenheid uitgevoerd in mat Avus Black met hoogglanzende zwarte details. Verder vooral oog voor comfort met een actieve zithouding, een aangenaam zadel en een hoog geplaatst ‘midi ape’ stuur dat moet bijdragen tot een rechtop, ontspannen rijhouding. De 49 mm telescoopvork is instelbaar qua veervoorspanning, de veerweg vooraan bedraagt 120 mm (90 mm achteraan)

BMW R 18 Roctane

Drie rijmodi (Rain, Rock en Roll), ASC, Dynamic Cruise Control en Engine Drag Control behoren tot de standaarduitrusting; net als de koffers. Een achteruitrijhulp, Hill Start Control, adaptieve koplamp en verwarmbare handvatten zijn dan weer optioneel.

Omdat BMW met de R 18 Roctane mikt op rijders die hun motor willen customizen, is er ook een groot gamma windschermen, wielen, buddyseatvarianten etc. beschikbaar. Voor A2-rijders is er een 35 kW-versie. De R 18 Roctane is er vanaf € 30.950,-.

BMW R 18 Roctane

Deel

Gerelateerde artikels

Moto Guzzi Stelvio

Kort getest: Moto Guzzi Stelvio

Met de Stelvio 1200 probeerde Moto Guzzi van 2007 tot 2016 al eens een alternatief te bieden voor de almachtige BMW R 1200 GS. Hoewel de Italiaanse