Blade inburgeren

Zo, mijn kleine bedelronde langs de deuren en garages van u, lieve, trouwe KicXstart-lezers, heeft direct resultaat op geleverd. Allereerst was Jr. Reinders zo vriendelijk om geheel kosteloos een set (van 4) originele knipperlichten op te sturen. Ontelbare zolders liggen er waarschijnlijk vol mee, want geen mens wilde gezien worden met die richtingaanwijzers formaat vakantiebungalow. Maar dat was toen, nu is er juist vraag naar, want niets zo mooi als een originele Blade. Aardig in het verlengde daarvan bevindt zich de standaard uitlaatdemper, waar dan weer wat verwarring over bestaat qua uitvoering, want was het nu de zwarte of juist de zilveren bolt-on… Voor alle duidelijkheid, het gaat om de zwarte. De SC28-serie met de ronde koplampen stond in de showroom met de bekende zwarte kachelpijp. Ook die gingen direct weer in de doos want geen hond wilde ‘m hebben en hardop dB’s produceren met een blèrpijp was nog volkssport nummer 1. De Motorspecialist in Hulst (www.demotorspecialist.nl) was zo vriendelijk mij een exemplaar ter beschikking te stellen, weliswaar zwaargehavend maar niet gedeukt dus daar kan een spuiter in de nabije toekomst, tegelijk met de wielen, mooi mee aan de bak.

 

Met de knipperlichten gemonteerd konden we mooi even langs de RDW in Waddinxveen voor de broodnodige registratie, onze Blade komt immers uit België dus invoeren is noodzakelijk. Digitaal een afspraak maken is zo gepiept, en voor 104 euro ben je – letterlijk – aan de beurt. De keuring op zich stelt niet veel voor. Kwestie van legitimatie en de originele papieren meenemen – en de motor, vooruit – en de keurmeester in kwestie laat het naadloos in het computersysteem glijden. Een tip: monteer de standaard demper! Het liep bij mij met een sisser af. Dan heb je alleen nog geen kenteken. Daarvoor dien je eerst de BPM-aanvraag in te dienen. Die bedraagt in het geval van een 24 jaar oude Blade welgeteld 0 euro, maar voor je alle papieren daarvoor hebt ingevuld ben je wel 6 kantjes en een hoop zweetdruppels verder. Alle paperassen zijn nu onderweg naar de belastingdienst, waar na een periode van 5 dagen het kentekenbewijs (als het goed is) wordt opgestuurd. Dan nog een kentekenplaat laten maken en karren maar! Wordt vervolgd. Voor tips en tricks, mail naar: randy@kicxstart.nl! Tot volgende keer.

 

In ‘Project Fireblade’ restaureren we een gebruikte 1993 Fireblade weer in volle glorie tot originele staat.

  • Km-stand: 20.490 km.

  • Aanpassingen: originele knipperlichten, uitlaatdemper (gratis)

  • Gedaan: RDW-keuring (104 euro)

  • To do: kenteken laten maken na ontvangst kentekenbewijs, op zoek naar spuiter en kuipdelen

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red