Een week na de Eicma (waar Indian afwezig bleef) heeft de Amerikaanse fabrikant zijn 2025-nieuws dan toch gedeeld. De Scout Sixty maakt zijn comeback aan de onderzijde van het gamma, terwijl de Roadmaster Elite en de Springfield Special Edition nieuw zijn bij de grote toerbuffels.
Twee jaar nadat Indian met de Scout op de proppen kwam, voegden de Amerikanen in 2016 de Scout Sixty aan het gamma toe. Met vergelijkbare looks, maar met een 999cc V-twin in plaats van een 1.133cc blok en een scherpere prijs om beginnende motorrijders naar het merk te lokken.
Ondertussen groeiden de grote Scouts door naar een 1.250cc blok en moesten de potentiële klanten het eventjes zonder Scout Sixty doen, maar die maakt nu dus zijn rentree en wel in twee varianten: een Bobber en een Classic, die elk in een Standard en een Limited uitvoering beschikbaar zijn.
De Bobber ziet er lekker stoer uit met z’n vele zwarte onderdelen, de korte spatborden en de aluminium gietwielen. De Classic is dan weer vrij … klassiek (kijk, dat is nu eens een open deur intrappen) met zijn verchroomde twee-in-één uitlaat, langere spatborden en iets verder naar de rijder geknikt stuur.
Het verschil tussen de Standard en de Limited modellen is dat tractiecontrole en rijmodi opties zijn voor wie een Standard koopt, maar deze elektronische extraatjes zitten wel sowieso op een Limited.
De 999cc V-Twin heeft 87 Nm en 85 pk in de aanbieding en is gekoppeld aan een vijfversnellingsbak. De Scout Sixty Bobber kost 15.890 euro, de Sixty Bobber Limited is 16.990 euro waard. De Scout Sixty Classic staat voor 16.290 euro in je garage, voor de Sixty Classic Limited betaal je 17.490 euro.
Was de Indian Roadmaster Elite in 2024 nog in een laag zwarte verf gehuld, dan is chroom het codewoord voor de Roadmaster Elite van 2025. De combinatie van dat chroom met een driekleuren lakschema (Blue Candy, Black Candy en Silver) zorgt er samen met het PowerBand audiosysteem met twaalf luidsprekers voor dat een Roadmaster Elite gezien én gehoord wordt in het verkeer. Bankiers hebben sowieso een neus voor Roadmaster Elite-rijders want deze motor kost je minstens 52.290 euro.
De Indian Springfield Special Edition gebruikt dezelfde 116 Cubic Inch V-twin als de Roadmaster en trekt dus ook met 171 Nm ten strijde, maar dan in een hyperklassiek jasje met veel chroom, een afneembaar windscherm, diep doorgetrokken spatborden en bruine zadels met franjes. Voor deze 375 kilo aan Amerikaans staal betaal je 37.990 euro.