Royal Enfield Classic 650: dubbel zoveel charme

Royal Enfield Classic 650

Tegelijkertijd met de Bear 650 stelt Royal Enfield ook de Classic 650 voor, de grote broer van de Classic 350. Of zoals Enfield het stelt: dubbel zoveel charme.

Vloeiende lijnen, karakteristieke stijlelementen en authentieke details, dat is zo’n beetje de Classic 650 in een notendop.  De Classic 650 is opgebouwd rond hetzelfde chassis als de Super Meteor en de Shotgun 650, tussen de ribben zit uiteraard de luchtgekoelde 648cc paralleltwin die ook in de Classic goed is voor 47,4 pk en 56,5 Nm.

Royal Enfield Classic 650

Karakteristiek zijn de druppelvormige tank en de typische Royal Enfield koplampbehuizing, uiteraard wel voorzien van een ledkoplamp. De Classic 650 komt standaard met een duozadel, maar het passagierszadel en het bagagerek kunnen worden verwijderd via een mechanisme met één schroef.

Royal Enfield Classic 650

Voor- en achtervering komen bij Showa uit het rek en moeten een aangenaam en soepel rijgedrag garanderen. Het instrumentenpaneel is minimalistisch, met een analoge toerenteller met digitaal lcd-schermpje dat de basics weergeeft: kilometerteller, tripmeter, brandstofmeter, versnellingsindicator en klokje.

De Royal Enfield Classic 650 komt in Vallam Red, Teal en Black Chrome. Prijzen zijn nog niet bekend, de Classis 650 wordt in maart 2025 bij de dealers verwacht.

Deel

Gerelateerde artikels

Kawasaki Meguro S1

Kort getest: Kawasaki Meguro S1

Met de W230 en deze Meguro S1 zet Kawasaki dit jaar een olijk retroduo op de markt. De twee modellen verschillen slechts minimaal, maar het

Triumph Trophy 1200

De Tegenhanger: Triumph Trophy 1200 (SE)

Met de R 1300 RT presenteerde BMW onlangs de jongste variant van zijn volbloed toermotor die zowat in zijn eentje dat segment overeind houdt. Een dik decennium

BMW R 1300 RT

Kort getest: BMW R 1300 RT

BMW had zijn melkkoeien genaamd ‘GS’ en ‘GS Adventure’ al de ingrijpende upgrade naar 1300cc en een nieuw frame gegeven en dus kon de RT