Honda stelt voor 2020 een vernieuwde Gold Wing voor. Uit het tien pagina’s tellende persbericht konden wij distilleren dat de motor naast een nieuw Gold Wing-embleem in de eerste plaats een nieuw frame krijgt waarbij zowel het motorblok als de rijder zo’n 4 cm dichter bij het voorwiel zitten (wat het stuurgedrag moet optimaliseren), terwijl ook de ophanging werd verbeterd voor een nog comfortabeler rijgedrag. Op het remsysteem werd 1,3 kilogram bespaard en dat systeem past zich nu ook qua werking aan op de gekozen rijmodus. Het blok kreeg een aangepaste injectie voor een betere gascontrole bij lage snelheid, terwijl ook de semiautomatische DCT-versnellingsbak een aangepaste gearing heeft gekregen om makkelijker te rijden bij lage snelheden. Daarbij werd ook nog eens een ‘wandel’-snelheid ingesteld van 1,8 km/u, vergelijkbaar met de 1,2 km/u achteruit. Ook voor hogere snelheden is de gearing aangepast, voor een aangenamer gevoel tijdens het cruisen.
Sportievere elektronica voor Tiger Sport 660
Met de recent aan het gamma toegevoegde Tiger Sport 800 was het een beetje de vraag welke richting Triumph met de Tiger Sport 660 op