Vrijdagse vonk: MV Agusta Superveloce Alpine

Goed nieuws voor de liefhebbers van het betere automotive design: de designafdeling van MV Agusta heeft de krachten gebundeld met het Franse autobedrijf Alpine – bekend van de legendarische A110 en z’n hedendaagse reïncarnatie – om samen een gelimiteerde Superveloce Alpine op de markt te brengen. Voor het productieaantal werd toepasselijk voor 110 stuks gekozen. Om zich te onderscheiden van de standaard Superveloce – ook al niet bepaald een lelijkerd – krijgt de Alpine een blauw-grijze kleurstelling, een ‘A’-badge, een nummerplaatje, en een gecustomiseerd zadel, tankriem en tankdop. Afgekruid met een dosis carbon om U tegen te zeggen.

 class=
 class=

Prestatiegewijs vallen er op ‘t eerste zicht weinig wijzigingen te bespeuren ten opzichte van de Euro5-versie van de ‘gewone’ Superveloce: 147 pk, 88Nm, 173 kg drooggewicht, een compressieratio van 13,3:1 en een begrenzer die pas ingrijpt bij 13.000 omwentelingen – goed voor een top van dik 240 km/u. Al zijn er ook extraatjes: MV Agusta ontwikkelde speciaal voor deze versie een ECU-mapping én een Arrow met drie uitlaatdempers (enkel voor circuitgebruik), voorts krijgt de Alpine een speciale motorhoes mee, een echtheidscertificaat, een speciale zadelcover en standaard een Mobisat-tracker. Met die laatste kan je jouw extreem exclusieve motor te allen tijde traceren via de MV Agusta App – wat gezien het (vanaf)prijskaartje van 36.300 euro beslist geen overbodige luxe is…

Deel

Gerelateerde artikels

Moto Guzzi Stelvio

Kort getest: Moto Guzzi Stelvio

Met de Stelvio 1200 probeerde Moto Guzzi van 2007 tot 2016 al eens een alternatief te bieden voor de almachtige BMW R 1200 GS. Hoewel de Italiaanse