Suzuki Katana verder op scherp

O ja, de Suzuki Katana! We waren ‘m per ongeluk alweer een beetje vergeten. Zonde, want het is een aparte verschijning én een prima presterende naked. Dat wordt vanaf volgend jaar alleen nog maar beter, want de Katana krijgt dezelfde updates als de GSX-S1000.

Goed nieuws, de Suzuki Katana krijgt een stevige boost met de nieuwigheden die z’n naakte GSX-S1000 broer eerder dit jaar al te verwerken kreeg. Dat betekent dus een Euro5-proof vier-in-lijn met aangepaste nokkenassen en klepveren, en natuurlijk ride-by-wire gasbediening. Dat laatste element zorgt niet alleen voor een veel betere gasrespons (weten we uit ervaring) maar zorgt er ook voor dat de Suzuki Katana nu standaard uitgerust kon worden met een up/down quickshifter, rijmodi en vijfvoudig instelbare tractiecontrole.

Net als bij de GSX-S1000 is het blok iets krachtiger en nu goed voor 150 pk @ 10.000 tpm en een topkoppel van 106 Nm bij 9.250 tpm. Power zat dus (zoals je hier kunt zien). De nieuwe bekrachtigde koppeling zorgt voor soepel wegrijden (low rpm assist) en een beter fingerspitzengefühl. Stiekem vinden wij de donkerblauwe wel sexy, voor zover wij daar verstand van hebben…

Deel

Gerelateerde artikels

Moto Guzzi Stelvio

Kort getest: Moto Guzzi Stelvio

Met de Stelvio 1200 probeerde Moto Guzzi van 2007 tot 2016 al eens een alternatief te bieden voor de almachtige BMW R 1200 GS. Hoewel de Italiaanse

[