Shoei GT-Air Royalty TC-1

Shoei is al langer dan vandaag een uitstekend helmenmerk, en ook op vlak van ‘sporttouring’ hebben de Japanners een prima helm binnen de rangen: de Shoei GT-Air. Opvallend matzwart spuitwerk en de Union Jack doen hun ding en de afwerking is uitstekend. Dat de insteek sporttouring is, merk je aan twee factoren: enerzijds doordat de GT-Air opmerkelijk goed presteert op vlak van geluiddemping als je mooi rechtop op de motor zit, anderzijds aan de ventilatie, die in elke situatie prima werkt. Met de drie ventilatieschachten (kin, voor- en achterhoofd) open merk je logischerwijs iets meer van de rijwind, maar de heerlijk verfrissende bries maakt veel goed. Perfect om zowel je scherm even te ontwasemen (voor de zeldzame keren dat dat nodig is met een PinLock) als om af te koelen op warme dagen.

De GT-Air komt in drie schaalgroottes, wat een goeie zaak is: elke helm wordt namelijk berekend op een bepaalde hoeveelheid voering aan de binnenzijde. Ook na anderhalf jaar intensief gebruik is de padding nog vrij solide – enkel jammer dat de voering wat begint te rafelen. Tip van het huis: berg je handschoenen en hun velcrosluiting niet op in je helm… Minder vrolijk werd ik van het krasgevoelige iridium viziertje dat ik had bijbesteld – bij het eerste steenslagje op lage snelheid zat er meteen een stevige kras op.

Prijs: € 579,00 | Getest door: Jelle verstaen | Maten: XS – XXL |
Meer info: www.shoei-europe.com

 

Deel

Gerelateerde artikels

Honda X-ADV

Getest: Honda X-ADV

Voor Honda is het duidelijk, want de fabrikant plaatst de X-ADV op hun website zelf tussen de adventure bikes, maar ook voor veel rijders is

Kawasaki Z900 SE

Dit gaan de Z900 en Z900 SE kosten!

Kawasaki heeft de Z900 onder handen genomen. Zo heb je veel meer elektronische hulpsystemen tot je beschikking, navigatie in je TFT-dashboard en nog veel meer.