Pando Moto Boss Dyn 01

Wat is dat de laatste tijd met kleding uit het hoge noorden? Na Scandinavië (Rukka, Halvarssons, Lindstrands etc.) dienen nu ook de Baltische Staten zich aan als hightech leveranciers van motorgear, in dit geval Pando Moto. Het merk, gespecialiseerd in casual kledij en in het bijzonder motorjeans, timmert nu een jaar of tien aan de weg en maakt vooral de laatste periode een stevige ontwikkeling door. Tijd om eens aan een nadere inspectie te onderwerpen.

Ik rij nu enkele weken rond met de Boss Dyn 01, een jeans van het ‘slim fit’ type. Niet té strak, maar ‘slim’ genoeg om hinderlijk geflapper op de snelweg te voorkomen. De pasvorm is prima en hoewel de broek er behoorlijk casual uitziet, hebben ze bij Pando Moto wel serieus werk gemaakt van de veiligheid. De Boss Dyn-01 heeft een AAA+ status met dank aan de met kevlar verstevigde cordura opbouw.


Het binnenwerk is op de kwetsbare plakken (o.a. achterwerk, knieën) extra versterkt met een speciaal ‘Interlock’ stiksel dat volgens de beschrijving 15 keer sterker is dan staal. Dat klinkt als ronkende pr, maar als we kijken naar de 92 meter glij-afstand die deze broek tijdens tests met succes heeft doorstaan dan heeft dit toch een positieve uitwerking op mijn gemoedsrust.


Extra protectoren voor knieën en heupen worden bijgeleverd in en los zakje en kunnen in de daarvoor bestemde ‘pockets’ gestopt worden. Daardoor wordt de broek iets minder flatteus, maar qua veiligheid is het natuurlijk wel weer beter. Het prettigste is dat de Boss Dyn 01 ondanks deze stevige safety features niet aanvoelt als een middeleeuws harnas maar juist opvallend comfortabel is, mede door de ingebouwde stretch. Niet de goedkoopste broek op de markt; maar op het vlak van looks, comfort en (beoogde) veiligheid wel een van de betere – zoniet beste – die ik tot nu gedragen heb.

Prijs: € 289,-
Getest door: Randy Van der Wal
Maten: W30-38/L32-36 | Meer info: pandomoto.com, periermotorsport.nl

Deel

Gerelateerde artikels

Nieuwe V2 lichtste Ducati tweecilinder ooit

In een motorwereld die overspoeld wordt door efficiënte paralleltwins is Ducati natuurlijk aan z’n stand verplicht een eigen, onderscheidende koers te blijven varen. En dat