Onverantwoord naakt: Ducati Streetfighter V4 prototype!

Vorige week hintten de Bolognezen al even naar de (langverwachte) komst van hun Streetfighter V4 met een teasend filmpje op hun Facebookpagina, vandaag treedt Ducati met een eerste officieel prototype in de spotlights. Dat doet het merk zoals verwacht tijdens de bandentest voor de Pikes Peak International Hill Climb, met Carlin Dunne aan boord – een combinatie die ook op 30 juni aan de start zal komen van de ‘Race to the Clouds’.

 class=

De race zelf is volgens Ducati de ideale testomgeving voor z’n waanzinnig sterke naked, die voor de gelegenheid – en om het strakke lijnenspel toch nog gedeeltelijk te verhullen – in een gepixeld jasje werd gehesen door het Centro Stile Ducati. Hoewel dit prototype volgens de officiële berichtgeving ‘een suggestie is van hoe de motor er moet gaan uitzien’, zit de belangrijkste boodschap in het laatste deel van die zin verscholen: volgens CEO Claudio Domenicali komt hij er sowieso. “De Streetfighter V4 moet een van onze sterren worden tijdens de Ducati World Premiere 2020. Een heuse Panigale voor de openbare weg – en dus konden we ons geen betere bühne inbeelden dan de Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb voor de ultieme testfase van de krachtigste Streetfighter die we ooit bouwden.”

 class=

Zoals de traditie het wil, wordt de nieuwe Streetfighter dus een rechtstreekse afstammeling van de ultieme superbike in het gamma – de Streetfighter V4 wordt dus een Panigale V4, zij het zonder kuipwerk en met een hoger, breder stuur. De enorme machtsontplooiing van de 1.100cc grote Desmosedici Stradale in een strak, straatklaar jasje. Meer details volgen ongetwijfeld voor en tijdens de EICMA-beurs. Laat die testrit maar komen!

 class=

Deel


Gerelateerde artikels

Dunlop SportSmart mk4

Dunlop lanceert SportSmart mk4

Ben je zo’n rijder die voor vertrek eerst de weerapp checkt om te kijken of je wel op pad kan? Dan biedt Dunlop wellicht een

Ducati Panigale V2 S

Kort getest: Ducati Panigale V2 S

Ducati gaat in het sportieve ‘middensegment’ een andere koers varen met de nieuwe Panigale V2. Minder focus op topprestaties, meer nadruk op bruikbaar vermogen, een