MV Agusta F4 Claudio

‘Speciaal’. Een woord waarvan we doorgaans eerst uitslag krijgen voordat we het formuleren. Al is er niet altijd een negatieve connotatie. Neem nu de onwaarschijnlijk knappe MV Agusta F4 Claudio, die de zwanenzang van de legendarische F4’s inluidt. Doodzonde, na 21 jaar, dat zeker. Maar als de heren uit Varese afscheid nemen, dan doen ze dat gelukkig op de gouwe ouwe Italiaanse manier: met veel bombarie. Zo zullen er slechts 100 stuks gebouwd worden van de F4 Claudio, die behalve z’n zwart-gouden carbon kuipwerk, carbon wielen en titanium snuisterijen ook kan uitpakken met de bekende 4-in-lijn uit de F4 RC. Ergo: 212 pk en 115 Nm, met dank aan de titanium SC Project uitlaatlijn, titanium drijfstangen, lichtere krukas en gedeeltelijke DLC-behandeling. Nog niet overtuigd? Wat dan te denken van de combinatie Öhlins NIX 30 en TTX36? Of de lasergravures ‘Claudio’ op de dempers of het zadel? We houden ons hart al vast voor het bijhorende prijskaartje.

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed

Ultiem veilig is het misschien niet, handschoenen die stoppen bij de pols. Ga je op je giechel, dan zijn je