Vaak gaat bij spypics om zorgvuldig gelekte foto’s die perfect in het marketingplan van een nieuw model passen; maar dit KTM-prototype is zo heerlijk ruw dat we de Oostenrijkers daar niet van durven beschuldigen. Zo zijn er zelfs roestsporen te zien op het typische trellis-frame.
![](https://kicxstart.nl/wp-content/uploads/2023/01/KTM-390-enduro_3.jpg)
Er zijn een aantal verschillen met de 390 Adventure die ons onmiddellijk opvallen. Zo toont ‘ie met zijn 21” velg vooraan en 18” achteraan meer offroad-aspiraties dan de Adventure (19” voor & 17” achter). Ook de achterbrug is nieuw, zowel qua vorm als gebruikt materiaal: een CNC-gefreesde swingarm hebben we namelijk nog niet eerder gezien bij KTM. Het kan natuurlijk ook om een testonderdeel gaan waar later een gietstuk van wordt gemaakt. Ook de eveneens CNC-gefreesde motorbeugel is anders dan die van de Adventure. De vorm van de nieuwe swingarm en de nieuwe uitlaat lijken ook meer veerweg toe te laten.
![](https://kicxstart.nl/wp-content/uploads/2023/01/KTM-390-enduro_5.jpg)
Hoe het model officieel heet en wanneer het op de markt komt is nog onbekend, maar het is duidelijk dat ook de kleinere segmenten steeds meer aan belang winnen.