Interphone Tour

Ik druk op de knop en een dame spreekt me zacht aan met de woorden “aan de telefoon aangesloten”. Blindelings tast ik naar de muziekknop. Mijn favoriete band aller tijden schalt door de luidsprekers. Een paar maanden geleden ben ik bezweken voor dit intercomsysteem. Niet zozeer om met vier personen binnen 1,5 km te babbelen, maar om naar muziek te luisteren, de telefoon te kunnen opnemen en naar het verslag van wielerwedstrijden te luisteren, want dat scheelt vele uren televisie, die ik niet heb. De installatie van het mooi afgewerkte speeltje is poepsimpel, wetende dat m’n helm al voorbereid is op het installeren van intercomsystemen. De bluetoothverbinding is performant waardoor mijn gps en gsm snel verbonden zijn. De bediening van de knoppen is bedacht door motorrijders met dikke handschoenen en dat werkt dus optimaal. Spraaktechnologie zorgt er zelfs voor dat je de telefoon kunt opnemen door “hallo hallo” te zeggen. De batterijduur is gigantisch lang en het opladen gaat snel. Alleen dat radioverslag van de Tour de France werd constant onderbroken door ruis of door het zoeken naar de juiste frequentie, waardoor ik menig aanvallen gemist heb. Zoals u al in vorige MR-edities hebt kunnen lezen, is een eenvoudig FM-signaal een probleem voor alle intercomsystemen. De verstaanbaarheid bij een tele-foongesprek is dan wel weer zeer goed.

Interphone heeft ook nog de Urban en de Sport-versie, maar de Tour is hun state-of-the-art-toestel met enorm veel grote en kleine toepassingen. Zo kan je onder andere via spraaktechnologie het woord ‘poezewoefke’ uitspreken en de Interphone belt naar je vrouw of vriendin. Ik had gezworen nooit te vallen voor dat soort technologie. Ik wilde rust in mijn helm, maar een aardig muziekje op de achtergrond terwijl je de Vlaamse Ardennen induikt, is toch geestig. Het kleinood blijft dus aan mijn helm. Ik beloof wel als je belt dat ik een veilige plek zoek om te stoppen.

Prijs: 279,95 euro | Getest door: Stefaan Buyze
Meer info: www.jsproducts.be, www.interphone.com

Deel

Gerelateerde artikels

Yamaha Ténéré GYTR

Asfalttijger of zandhaas?

De huidige editie van KicXstart is een redelijk unicum in de historie van ’s lands snelste motormagazine. We verruilen namelijk het hele nummer lang – niet

KTM FREERIDE E

Derde generatie KTM Freeride E

Precies tien jaar nadat KTM met de elektrische lichte enduro Freeride E op de proppen kwam, stellen de Oostenrijkers voor modeljaar 2025 de derde generatie