Naast de eerste test met de XSR900 GP staan er nog liefst zeven nieuwe motoren te trappelen om kennis te maken in de mei-editie van Kicxstart, samen met een hele reeks aan fraaie reportages en – niet te vergeten – een extra bijlage over 40 jaar Kawasaki Ninja.
Kortom, mis ‘m niet! Nu in de winkel, of op de deurmat natuurlijk.
Yamaha XSR900 GP
Kijk naar de XSR900 GP en je ziet eind jaren 80 GP-racers. Of je ziet gewoon een MT-09 met een kuip, dat kan natuurlijk ook…
Husqvarna Svartpilen 801
Nieuwe ronde, nieuwe kansen voor de grootste uit de Pilen-familie. Dit keer met twee cilinders…
BMW’s flirt met de MotoGP
Rond het jaar 2000 zweefde er een spook rond de koffiemachines bij de vaste GP-teams: “Pssst, heb je het gehoord? BMW maakt een MotoGP-motorfiets.”
MV Agusta Enduro Veloce
We kwamen voor de exclusieve Orioli, we reden de Enduro Veloce. Een commedia dell’arte beleeft zijn apotheose op Sardinië…
BMW R 12 nineT
In 2013 opende BMW met de R nineT als een van de eerste het neo-retro bal, na bijna elf jaar presenteert het merk een opvolger: de R 12 nineT
Honda CBR1000RR-R Fireblade SP
Waar Yamaha de R1 naar de uitgang dirigeert en Suzuki al officieel afscheid heeft genomen van de superbike, sleutelt Honda vrolijk verder aan het vlaggenschip
Kawasaki Z900 SE vs. Yamaha MT-09
Twee boegbeelden uit het hogere blotekontengenre: de Kawasaki Z900 SE Performance en vernieuwde MT-09. Dat wordt rock & lol!
Honda CB(R)650R E-Clutch
E-Clutch op de CB en CBR650R: bieden de meesters in engineering ook nu weer een perfecte oplossing voor een niet-bestaande handicap?
Michelin Power GP2 en Power6
Michelin zette de knowhow opgedaan in de MotoGP over naar de nieuwe Power 6 en de GP2
De klas van 2024: Yamaha R3 en R7 Cup
Ook in 2024 zijn de Yamaha Racing bLU cRU R3 en R7 Cup weer powered by KicXstart. Waar er wordt gereden en wie de kanshebbers zijn zetten we voor je op een rijtje
Verder in dit nummer
Hoe doen ze het?! TracTive • Pitstop • Pitbox • Startgrid • Column Zonta • Die Gier graaft door • …