Ducati presenteert exclusieve Panigale V4 Tricolore Italia

Ducati Panigale V4 Tricolore Italia

Opgelet voor wie van exclusief houdt: Ducati lanceert een sterk gelimiteerde feesteditie van de Panigale V4, de Tricolore Italia. Slechts 163 stuks van deze machine, behangen met kostbare onderdelen, worden gebouwd ter ere van de MotoGP-winst die Pecco Bagnaia met het Ducati Lenovo fabrieksteam wist te behalen in 2024 op het circuit van Mugello.

Schreven we eerder deze week nog dat Ducati met een omzet van meer dan 1 miljard euro de komende jaren meer gaat inzetten op exclusiviteit, volgde er al snel een persbericht over een van de meest exclusieve Ducati’s in tijden: de Panigale V4 Tricolore Italia.

In het oog springt natuurlijk de speciale kleurstelling, dezelfde als waarmee Francesco Bagnaia in Mugello wist te zegevieren in Mugello vorig jaar. Teamgenoot Enea Bastianini werd tweede, waardoor het Italiaanse thuisfeestje helemaal compleet was. Naast de kleurstelling staat er op ieder exemplaar dan ook een handtekening van tweevoudig MotoGP-wereldkampioen Bagnaia. Op de kroonplaat staat het precieze modelnummer.

Ducati Panigale V4 Tricolore Italia

De Tricolore Italia heeft vijfspaaks carbonwielen, droge koppeling en extreem exclusieve remmen. Daarvoor worden de nieuwe Brembo GP4 Sport Production remklauwen en Brembo T-Drive remschijven gebruikt. In principe dus het hele pakket dat ook op de eerder gepresenteerde Panigale V4 Tricolore zit.

De Tricolore Italia wordt geleverd in een gepersonaliseerde houten krat, heeft dus die handtekening van Bagnaia en een speciaal alcantarazadel, een raceruitje van plexiglas en een speciale animatie op het dashboard bij het opstarten. Verder krijg je een certificaat van echtheid, een speciale motorhoes én een op maat gemaakt pak van kangoeroeleer dat past bij de kleurstelling van je motor.


Mocht je nu denken: die móet ik hebben! Dan heb je pech… Alle 163 exemplaren zijn inmiddels al verkocht. Voor het idee: de prijs bedroeg € 98.000,- (€ 85.000,- in België). Moet er wel bij gezegd worden dat een aantal van de luxe onderdelen die deze machine meekrijgt niet gehomologeerd voor de openbare weg zijn. Dus.

Deel


Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed

Ultiem veilig is het misschien niet, handschoenen die stoppen bij de pols. Ga je op je giechel, dan zijn je