De namaakkeizers doen het alweer…

Stellen dat de Chinese industrie niet altijd even origineel uit de hoek komt, is als beweren dat je de horlepiep vermoedelijk minder houterig ten berde kan brengen dan Theresa May. Sinds de Chinezen dik zeven jaar geleden schaamteloos het volledige Oostenrijkse dorp Hallstatt nabouwden in de in de Guangdong-regio – nee, écht! – kijken we er namelijk echt niet vreemd van op als er weer eens een wel érg herkenbare kopie verschijnt…

Neem nu de Lusky HS350-9W: een watergekoelde viertakt tweecilinder van 335cc, die er 25 pk zou uitpersen bij 8.300 toeren en 25,5 Nm presteert bij 6.200 omwentelingen. Gebouwd in het Chinese Jiangsu voor nog geen 1.600 euro – en volgens het verkoopspraatje gebouwd voor Pakistan en de Zuid-Amerikaanse markt. Tot zover niks vreemd aan de hand.

Al zou je je dagelijkse krant al in braille moeten lezen om niet te merken dat het smoeltje, volledige kuipwerk, stickerwerk én zelfs het logo niet bepaald vreemd aandoen…

Raad jij waar deze neppers de mosterd vandaan hebben gehaald?

Deel

Gerelateerde artikels

Honda X-ADV

Getest: Honda X-ADV

Voor Honda is het duidelijk, want de fabrikant plaatst de X-ADV op hun website zelf tussen de adventure bikes, maar ook voor veel rijders is

Kawasaki Z900 SE

Dit gaan de Z900 en Z900 SE kosten!

Kawasaki heeft de Z900 onder handen genomen. Zo heb je veel meer elektronische hulpsystemen tot je beschikking, navigatie in je TFT-dashboard en nog veel meer.