De namaakkeizers doen het alweer…

Stellen dat de Chinese industrie niet altijd even origineel uit de hoek komt, is als beweren dat je de horlepiep vermoedelijk minder houterig ten berde kan brengen dan Theresa May. Sinds de Chinezen dik zeven jaar geleden schaamteloos het volledige Oostenrijkse dorp Hallstatt nabouwden in de in de Guangdong-regio – nee, écht! – kijken we er namelijk echt niet vreemd van op als er weer eens een wel érg herkenbare kopie verschijnt…

Neem nu de Lusky HS350-9W: een watergekoelde viertakt tweecilinder van 335cc, die er 25 pk zou uitpersen bij 8.300 toeren en 25,5 Nm presteert bij 6.200 omwentelingen. Gebouwd in het Chinese Jiangsu voor nog geen 1.600 euro – en volgens het verkoopspraatje gebouwd voor Pakistan en de Zuid-Amerikaanse markt. Tot zover niks vreemd aan de hand.

Al zou je je dagelijkse krant al in braille moeten lezen om niet te merken dat het smoeltje, volledige kuipwerk, stickerwerk én zelfs het logo niet bepaald vreemd aandoen…

Raad jij waar deze neppers de mosterd vandaan hebben gehaald?

Deel

Gerelateerde artikels

Kawasaki Ninja 7 Hybrid

Kort getest: Kawasaki Ninja 7 Hybrid

De wereld verandert en de motoren veranderen langzaam maar zeker mee. Kawasaki zet flink in op alternatieve manieren van voortstuwing, getuige ook de presentatie van

Alpinestars

Hoe doen ze het: Alpinestars

In de serie ‘Hoe doen ze het?’ trekken we iedere maand naar een bedrijf in de motorbranche om uit te zoeken hoe een product gemaakt