Check de winnaar van Ducati’s Custom Rumble!

Ook de derde editie van Ducati’s Custom Rumble – waarin een jury van wereldsterren jaarlijks hun favoriete Scrambler verkiest – kon ondanks de corona-beperkingen op de nodige aandacht rekenen. Liefhebbers uit de wereld van het customizen en de “Land of Joy” hadden tot 15 maart de tijd gekregen om te stemmen op hun favoriete custom Scrambler: bijna vijfduizend gebruikers stemden online op de 74 deelnemende machines.

 class=

De top vijf over alle categorieën heen werd vervolgens door Nicholas Hoult, (Britse acteur uit Mad Max), Chaz Davies (Aruba.it – Ducati team in het WSBK), Andrea Dovizioso (Ducati Team in MotoGP), Dutch Van Someren (oprichter van de Londense BikeShed) en Filippo Barbacane (Italiaanse customizer van de Officine Rossopuro) gequoteerd. Uiteindelijk gingen de bloemen op deze derde editie naar de ‘Scrambler 1100 Sport FT’ door de Marco Graziani van CC Racing Garage (Bully).

 class=

De Italiaanse customizer nam een Scrambler Ducati 1100 Special als startpunt, waarvan hij de kleur, decals, uitlaat en het zadel volledig naar z’n eigen smaak aanpaste. De link met ‘donormotor’ bleef overeind door de koplamp, de achterzijde en de tank origineel te houden qua vorm. Dat CC Racing Garage als winnaar uit de bus komt, hoeft geen wonder te heten: de Scrambler 1100 Sport FT kreeg zowel tijdens de kwalificatiefase als tijdens de finale met voorsprong de meeste stemmen. Het harde werk van de winnaar werd door Ducati beloond met een Beta-werkbank en een volledige gereedschapset – kwestie van een volgende editie alvast met de juiste tools te kunnen aanvatten. Congratulazioni, Marco!

En de concurrentie?

Zoals gezegd was de 1100 FT maar één van de 74 deelnemende motoren. In elke categorie (Rocker, Cut-Down, All-terrain, Outsider en Bully) werd de motor met de meeste stemmen doorgestuurd naar de finale, waarna – afgezien van de winnaar – de volgende vier overbleven.

[forminator_poll id=”12554″]

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red