CFMOTO teaset met 675 SR-R

CFMOTO 675 SR R

Een beetje tussen neus en lippen door werd tijdens de Catalaanse GP twee weken geleden nog even een eenmalig eerbetoon gepresenteerd van CFMOTO aan het adres van teameigenaar (en Spaans motorsporticoon) Jorge ‘Aspar’ Martinez: de CFMOTO SR-R Aspar. Allemaal leuk en natuurlijk ook zeer sympathiek van het Chinese merk, dat niet geheel toevallig de hoofdsponsor is van het team, maar het meest interessante was natuurlijk dat onder het spectaculaire kuipwerk een geheel nieuwe motor verborgen zit.


Dit is niet de 450 die we al kennen, maar de 675 SR-R. Oftewel, CFMOTO maakt op deze manier fijntjes duidelijk dat de 675cc drie-in-lijn waarvan ze het blok al hadden gepresenteerd tijdens de EICMA in Milaan afgelopen november, stilaan het moment bereikt van productie.

De aanstaande supersport van Chinese bodem heeft een in eigen huis gefabriceerde 675cc triple tussen de wielen, ongetwijfeld afgekeken van een niet nader te noemen firma uit Hinckley, maar zolang die weigeren een echte supersport op de markt te brengen hebben wij tegen wat knip- en plakwerk geen enkel bezwaar.

CFMOTO 675 SR R

Wat we weten is dat het blok meer dan 100 pk zal produceren, en dat het gebruikmaakt van een 120° krukas met kettingaangedreven dubbel bovenliggende nokkenassen. Verder zien we Bosch IMU, Brembo radiale remmen en misschien wel, via KTM, WP veerwerk. In combinatie met de strakke looks is de 675 SR-R toch echt iets om naar uit te kijken.

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

CFMoto heeft de voorbije jaren al aardig wat exemplaren van zijn MT-modellen aan de avontuurlijke man of vrouw gebracht en

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed