Bram Lambrechts naar Maco-racing in EWC

We weten nog hoe Motorrijder-huispiloot destijds startte in de No Budget Cup door de verkeerde kant van de pits te nemen op de Laverda waarmee vader Geert ooit nog in de Laverda-Cup aantrad. Maar los van dat grappige momentje ging het stijl omhoog met de racecarrière van Bram. Dit seizoen gaat hij aan de slag bij het Maco Yamaha Team, het betere niet-fabrieksteam in de EWC-paddock.

Bram Lambrechts: “Toen ik destijds aan de start verscheen aan mijn eerste EWC wedstrijd, op de motor van het Belgische Mototech, ging ik als fan langs bij Maco tijdens de open pitlane, het publiciteits momentje voor alle fans.Terwijl ik de details van hun motor bekeek raakte ik aan de praat met Martin Kuzma, de teambaas. Ik ben dit nadien elke race ritueel blijven doen en mocht zo een kijkje nemen in de box tijdens de wedstrijd in Slovakije. Een korte voorstelling van het gehele team en hoe het daar ook zeer professioneel tewerk ging.

Na de stomp in de maag die het Exteria Racing team met bezorgde door niet af te zakken naar de Bol d’Or en me daar liet staan met lege handen, ben ik daar terplekke mijn persmappen gaan rondbrengen bij alle teams. Zo kreeg ik ook meteen een zitje bij Teamplayers waar ik toch een goede samenwerking heb afgesloten. Door de persmappen werd ik afgelopen week gecontacteerd door het MACO racing team met de vraag een seizoen bij hen te komen rijden. Dit naast in principe aan de zijde van de toppers Leblanc en Boulom. Daarop heb ik snel m’n sponsoren gebeld met het voorstel en eventjes met Didier Van Keymeulen gesproken die voorheen al met Maco samenwerkte plus Dunlop competitiemanager Wim van Achter laten confirmeren of het wel degelijk allemaal wel ‘echt’ waar was.

Gelukkig heb ik me deze winter goed voorbereid samen met Didier Van Keymeulen. Ook Didier stapt mee in dit verhaal om me te ondersteunen op elke wedstrijd dit seizoen. Ook naast de wedstrijden zal Didier me coachen bij trainingen.

Ik wil Teamplayers en Bikeparts extra bedanken voor hen begrip voor deze keus. Rijden voor zo’n ambitieus team met officieel support van Yamaha en Dunlop moest ik gewoon met twee handen aanpakken. Dit weekend spurt ik naar Lemans voor de Pre Lemans test en 2 weken later komen we terug voor het echte werk tijdens de 24h van Lemans! Laat me ook even van de gelegenheid gebruik maken dat er nog wat plaatsen beschikbaar zijn op m’n pak en helm. Wie die plaats graag invult mag me me contacteren, al dan niet via MotoKicX, die m’n prestaties die seizoen zal volgen. Dat seizoen beslaat 5 races, met name de 24u van Le Mans (17-18 april), de 8 uur van Oschersleben (23 mei), de 12 Uur van Estoril (17 juli), de Bol d’Or (18-19 september) en de 8 Uur van Suzuka (7 november).”

Deel

Gerelateerde artikels

Moto Guzzi Stelvio

Kort getest: Moto Guzzi Stelvio

Met de Stelvio 1200 probeerde Moto Guzzi van 2007 tot 2016 al eens een alternatief te bieden voor de almachtige BMW R 1200 GS. Hoewel de Italiaanse