BMW presenteert R 18 Roctane

BMW R 18 Roctane

De nieuwe R 18 Roctane vervoegt de R 18, R 18 Classic, R 18 B en R 18 Transcontinental als vijfde lid van BMW’s R 18-familie.

Kloppend hart van de nieuwe BMW R 18 Roctane is de gekende 1.802cc boxer, goed voor 91 pk en 150 Nm en voor de gelegenheid uitgevoerd in mat Avus Black met hoogglanzende zwarte details. Verder vooral oog voor comfort met een actieve zithouding, een aangenaam zadel en een hoog geplaatst ‘midi ape’ stuur dat moet bijdragen tot een rechtop, ontspannen rijhouding. De 49 mm telescoopvork is instelbaar qua veervoorspanning, de veerweg vooraan bedraagt 120 mm (90 mm achteraan)

BMW R 18 Roctane

Drie rijmodi (Rain, Rock en Roll), ASC, Dynamic Cruise Control en Engine Drag Control behoren tot de standaarduitrusting; net als de koffers. Een achteruitrijhulp, Hill Start Control, adaptieve koplamp en verwarmbare handvatten zijn dan weer optioneel.

Omdat BMW met de R 18 Roctane mikt op rijders die hun motor willen customizen, is er ook een groot gamma windschermen, wielen, buddyseatvarianten etc. beschikbaar. Voor A2-rijders is er een 35 kW-versie. De R 18 Roctane is er vanaf € 30.950,-.

BMW R 18 Roctane

Deel


Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed

Ultiem veilig is het misschien niet, handschoenen die stoppen bij de pols. Ga je op je giechel, dan zijn je