Aprilia RS 125 en Tuono 125 krijgen uitschakelbare tractiecontrole

Aprilia RS 125

Zonder twijfel de coolest kids in town: Aprilia’s RS en Tuono 125 krijgen uitschakelbare tractiecontrole, Bosch ABS en een radiaal gemonteerde remklauw voor. Overkill? Absoluut. Übercool? Dat ook.

Het is duidelijk dat het ontwerp van de Aprilia RS 125 en de Tuono 125 is geïnspireerd op dat van de RS 660 en Tuono 660. En 125 of niet, beide modellen maken wel gebruik van ledverlichting rondom, met de richtingaanwijzers geïntegreerd in de koplamp. Daarnaast presenteert het lcd-instrumentenpaneel de nodige info informatie en is het voorbereid om het Aprilia MIA-multimediaplatform te integreren, waarmee de jeugd van tegenwoordig zijn/haar o zo onmisbare smartphone via bluetooth kan verbinden en er een volwaardige boordcomputer van kan maken.

Aprilia Tuono 125

De RS 125 en Tuono 125 maken op het gebied van veiligheid een stap met uitschakelbare tractiecontrole en ABS ontwikkeld in samenwerking met Bosch. Het remsysteem is afgeleid van motoren uit het hogere segment, met een radiale remklauw en 300 mm schijf. En niet te vergeten, de RS en de Tuono 125 doen het met een aluminium frame, dat is uniek in dit segment.

Zowel de RS als de Tuono 125 hebben een brandstoftank waar maar liefst 14,5 liter in past, onder het zadel zit een ruim opbergvak – USB-oplaadpoort daar is optioneel. Eveneens in de accessoirescatalogus: een quickshifter. Jawel.

De vloeistofgekoelde eencilinder met vier kleppen is qua mapping aangepast en biedt ook in Euro5+ jasje dezelfde prestaties als zijn voorganger: 15 pk bij 10.500 tpm en 11,5 Nm bij 8.500 tpm.

Deel


Gerelateerde artikels