QJMotor brengt nog eens 9 modellen naar de Benelux

QJMotor SRT 800 RX

Met maar liefst 347 (!) motoren, quads en scooters was de stand van QJMotor op de Eicma in Milaan een van de best gevulde van alle aanwezige fabrikanten. Lang niet alles komt ook naar ons, deze negen modellen zijn alvast bevestigd door importeur MotoMondo. Komt ie!

SRK 921
We beginnen met misschien wel de dikste van het stel: de naked SRK 921. Dat ‘921’ staat voor de cilinderinhoud van de vloeistofgekoelde vier-in-lijn, die 127,9 pk produceert bij 10.000 tpm en 93 Nm bij 8.000 tpm. Dat zijn de exacte prestaties die het blok ook voortbrengt in de SRK 921 RR racer, wat ons onlangs op Assen al aardig enthousiast maakte. De verdere uitrusting is ook nagenoeg identiek aan die RR, want ook de naked wordt met veerelementen van Marzocchi en Brembo Stylema remklauwen op weg gestuurd. Het gewicht neemt wel met een paar kilo af naar een rijklare 218,4 kg.

QJMotor SRK 921

Het uiterlijk is brutaal, en de hoog gemonteerde uitlaat zorgt ervoor dat het achterwiel met enkelzijdige achterbrug mooi in de kijker komt. Aan boord: ride-by-wire, tractiecontrole, cruisecontrole, launch control en een up/down quickshifter. Verder zien we Pirelli Diablo Rosso rubber om de wielen en een 5 inch TFT-kleurendashboard met bluetooth voor connectiviteit. De SRK 921 is vanaf maart 2026 beschikbaar in de kleuren rood en zwart.

QJMotor SRK 921

SRK 421 RR
De SRK 921 RR krijgt er een klein broertje bij met deze SRK 421 RR. Niet zomaar een A2-racertje, maar best een potente motor want ook deze 421cc beschikt over een vloeistofgekoelde vier-in-lijn. Het geclaimde vermogen komt ligt met 77,5 pk bij 14.000 tpm wat hoger dan de maximale A2-grens, koppel bedraagt 39 Nm bij 13.000 tpm. Leuk, zo’n jankende viercilinder!

De SRK 421 RR is fraai vormgegeven met een scherp neusje. Daarbij heeft hij zowaar clip-ons aan de kroonplaat hangen en is de 185 kg zware vierpitter uitgerust met een upside-down vork en remklauwen met eigen naamopdruk. Naast ABS is er ook tractiecontrole aan boord. Staat in februari 2026 bij de dealer.

QJMotor SRK 421 RR

SRT 450 en 800 RX
De RX-lijn zagen we nog niet eerder in deze regionen. De RX-modellen mogen gezien worden als QJMotor’s avontuurlijke lijn, waarbij de geometrie beter past bij adventure-gebruik doordat je ook staand op de voetsteunen gemakkelijker controle over de motor houdt. Daarbij zijn de vorkpoten aangepast voor meer veerweg.

QJ zet in februari 2026 met de 450 en 800 direct twee RX-modellen op de Benelux-markt. Heel veel informatie over dat paralleltwinduo hebben we nog niet, wel weten we dat de SRT 450 RX met 47,6 pk precies binnen de A2-grens valt. Marzocchi levert de veren, Brembo de remklauwen.

QJMotor SRT 450 RX

Ook voor de 800 RX werd er voor vering en remmen bij Marzocchi en Brembo geshopt. De 800 zou 95,2 pk produceren, heeft een gekanteld 7” TFT-dashboard (in portretstand dus, om makkelijk af te lezen als je op de voetsteunen staat) en heeft een uitgebreid elektronicapakket dat bestaat uit onder meer ride-by-wire, cruisecontrole, tractiecontrole en een quickshifter. Hoewel we op foto’s zien dat beide modellen op spaakwielen staan, is het profiel van de band daaromheen ogenschijnlijk op straatgebruik gericht. Een beetje allroadband of noppenband zou daar beter bij passen.

QJMotor SRT 800 RX

SRT 125 DX
Wat dat betreft klopt de 125cc DX beter. Die 15 pk sterke eencilinder staat ook op spaakwielen met straatbanden, maar aangezien dit een meer straatgerichte allroad is klopt dat plaatje beter. De DX is herkenbaar aan een laag gemonteerd spatbord en iets vriendelijker uiterlijk met betere windbescherming dan de RX-modellen. Beschikbaar in de kleuren wit en rood vanaf maart 2026.

QJMotor SRT 125 DX

SRV 600 V2
De cruiser dan! De SRV 600 V2 volgt het voorbeeld van de V4, maar dus met een 50,3 pk sterke 550cc V2 tussen de framebalken. De SRV 600 V2 mist een tweede remschijf aan het voorwiel, heeft een andere tank, andere zitting en nog een aantal andere elementen dan de V4, zoals een lcd-display in plaats van het TFT-scherm. Tractiecontrole is wel standaard. Verder heeft de V2 een kettingaandrijving in plaats van een riem. De V2 cruiser staat vanaf maart in de showrooms.

QJMotor SRV 600 V2

Scooters
Naast een hele rits nieuwe motoren voegt QJ ook een aantal (motor)scooters toe aan het aanbod in de benelux. De Fort 125 N is daarvan de grootste en tevens het enige model dat dit jaar nog beschikbaar wordt gemaakt. De RKO 50 P en LTS 50 S vallen in het bromfietsensegment en zijn beide in februari beschikbaar. Prijzen voor alle modellen worden op een later moment bekendgemaakt.

QJMotor SRV 600 V2

Deel

Gerelateerde artikels

Ducati komt volgend jaar met een nieuwe DesertX, de offroadmachine met retrolook en 21” voorwiel. Maar een productiemodel, dat hadden

Jaaa, eindelijk durft Yamaha af te stappen van de fraaie doch zwaar uitgemolken Kenny Robert Speed Blocks voor een jubileum.

Met de RS 457 doet Aprilia de harten van de jeugdige motorrijders onder ons (een groeiende groep, goddank) al een