Update voor Honda Forza-familie

Honda Forza 750

Honda’s Forza’s worden collectief geüpdatet met een restyling en een upgrade van de uitrusting. Het resultaat is een maxiscooter line-up die weer helemaal bij de tijd is.

Pater familias Forza 750 krijgt naast strakker en hoekiger kuipwerk ook een nieuwe koplampunit met herziene dagrijverlichting en geïntegreerde richtingaanwijzers. De vernieuwde styling moet ook voor betere windbescherming en meer beenruimte zorgen; nieuwe treeplanken en een hertekend zadel verhogen mee het comfort aan boord.

Honda Forza 750

Net als bij de Honda X-ADV wordt er voor de vernieuwde Forza 750 gebruikgemaakt van een aantal nieuwe (gerecycelde en biomassa-) materialen in het kader van Honda’s duurzaamheidsdoelstellingen op lange termijn. Ook de Forza 350 en Forza 125 kregen een upgrade voor het nieuwe modeljaar, met nieuwe ECU-instellingen, een herziene interne katalysator en uitlaatdemper om (net als de 750) te voldoen aan Euro5+.

Alle drie de Forza’s krijgen een nieuw 5” TFT-scherm met vernieuwde menu’s en lay-outs voor een intuïtieve bediening, plus een vereenvoudigde knoppenwinkel op de linker stuurhelft. De USB-aansluiting werd verplaatst voor een betere toegang en het opbergvak onder het zadel kreeg een lampje – allemaal aanpassingen die het gebruiksgemak van de maxiscooters nog verder verbeteren.

Honda Forza

De Honda Forza 750 komt in ‘Blacked out’ Mat Ballistic Black Metallic, Iridium Gray Metallic en het voor 2025 nieuwe Mat Warm Ash Metallic.

De 350 doet het met Carnelian Red Metallic (nieuw), Pearl Falcon Gray, Pearl Nightstar Black en Mat Pearl Cool White. Er is ook een Special Edition in Mat Cynos Gray Metallic met rode graphics en stiksels.

De Forza 125, ten slotte, zal beschikbaar zijn in Mat Cynos Gray Metallic, Pearl Falcon Gray, Mat Pearl Pacific Blue (nieuw) en Mat Pearl Cool White (nieuw). Ook de 125 krijgt een Special Edition in Mat Cynos Gray Metallic met bronskleurige velgen en exclusieve graphics.

Deel

Gerelateerde artikels

Ducati Panigale V4 S

Kort getest: Ducati Panigale V4 S

Ducati zocht, na een jarenlange ratrace voor meer power en minder kilo’s, duidelijk naar een manier om die explosiviteit een beetje te beteugelen. Geen gekke