Producttest: Furygan Basket Get Down

Furygan Basket Get Down

Deze motorsneaker van het Franse Furygan is een sportieve schoen die wel een beetje lijkt op de basketbalschoenen van weleer, dan snap je ook meteen waar dat ‘Basket’ vandaan komt.

Eerst maar even de specs; de schoen is gemaakt van een combinatie van synthetisch microvezels, polyester, rubber en Airmesh (voor een goede ademende werking) die dan weer volledig waterdicht is gemaakt door middel van een 100 % waterdicht en ademend membraan.

Daarnaast zijn de hiel en teen versterkt met Hightech D3O technologie (ah, ja!) die hard wordt bij impact, aldus de omschrijving. Nu wil ik dat deel zo lang mogelijk uitstellen dus ik concentreer me voor nu vooral op het comfort. De zijdelingse steun is goed en qua bescherming voelt het solide, vooral rond (en net boven) de enkels, en dat is voor zo’n casual motorschoen toch wel essentieel.

Furygan Basket Get Down

In het begin voelen ze vrij stug, maar na inmiddels een maandje intensief gebruik worden ze rap soepeler en loop je er ook fluitend een paar kilometer mee weg, voor het geval je eens zonder benzine komt te staan. Een paar fikse regenbuien lijken de ‘100% waterdicht’-claim wel te staven, al speelt de (regen)broek die je over de schacht van de schoen draagt daar ook wel een rol in.

Iets minder is het stukje ‘profielloze’ zool midden op het loopvlak, juist met dat deel van de zool zit je veel op de steppen en daar voelt de schoen wat glad. Luiwammesen onder ons, houd er ook rekening mee dat er geen rits aan de zijkant zit, dus bij aan- en uitrekken moet je altijd in de weer met je veters. Hoe dan ook is de Get Down een frisse verschijning met als geinig detail dat je er een setje extra zwarte veters bijkrijgt, mocht je de witte te opvallend vinden. En o ja, niet al te duur.

Getest door: Randy
Prijs: € 149,-
Meer info: jopa.nl

Furygan Basket Get Down

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red