Moto Retro Flémalle zet 70’s en 80’s in de kijker

Moto Retro Flemalle 2023

Op zoek naar een classic of onderdelen? Misschien loont het dan om in oktober even de oversteek te maken richting België. Op zondag 8 oktober is namelijk de 14de editie van Moto Retro Flémalle. De jaarlijkse classic- en onderdelenbeurs in Wallonië is een van de grootste in de Lage Landen en heeft de voorbije jaren een stevige reputatie opgebouwd. Voor de 14de editie ligt de focus op motoren uit de seventies en eighties, decennia die op vlak van motortechniek gekenmerkt worden door iconische ontwerpen.

Moto Retro Flémalle wil dat tijdperk eren met een expo met belangrijke modellen uit die tijd; voor de seventies zullen Japanse iconen als de Honda CB750, Kawasaki Z1 en Suzuki GS750 zeker niet ontbreken. Uit de jaren 80 worden dan weer sportmotoren als de Yamaha FZ750, Suzuki GSX-R750 en Honda CBR600F overgevlogen; lichte, wendbare, gekuipte fietsen die het hart van een hele generatie motorrijders sneller deed (en doet) slaan. Intussen krabben de jonge rijders van toen zich stevig achter de oren nu ze beseffen dat de motoren waarbij ze toen wegdroomden dezer dagen heuse klassiekers zijn geworden.

Dat betekent overigens niet dat de beurs enkel voor eh, oudere jongeren bedoeld is. De organisatie moedigt bezoekers aan hun kroost mee te nemen en vooral ook ‘alles met wieltjes’ waar het jonge volkje zich mee voortbeweegt mee te brengen: scooters, rolschaatsen, skateboards, kleine motorfietsen… Er is een afgesloten terrein voorzien waar de jonkies-op-wieltjes zich kunnen amuseren. Kortom, breng gewoon het hele gezin mee!

Wat: Moto Retro Flémalle
Wanneer: zondag 8 oktober
Waar: École L’Envol, Rue du Herdier 6, 4400 Flémalle
Meer info: motoretro.be

Moto Retro Flemalle 2023

Deel

Gerelateerde artikels

Jarenlang achtte KTM het onverantwoord om bloedsnelle sportmotoren op de weg te brengen. Dus bouwden de Oostenrijkers poeslieve machines zoals

Europese belangenbehartiger FEMA (Federation of European Motorcyclists’ Associations) lijkt goed nieuws te hebben. De Europese transportministers zouden namelijk overeenstemmen dat

Het begint venijnig druk te worden bij de lichte allroads. En waar het druk is, daar wordt geknokt. Dat Kawasaki