Ook een SP versie van de Yamaha MT-09 in 2021

Het lag al in de lijn der verwachting: op basis van de eerder geïntroduceerde MT-09 komt Yamaha nu ook met een SP versie.

Net als bij de ‘gewone’ maakt de SP natuurlijk gebruik van de kersverse aanpassingen aan blok en rijwielgedeelte, waar Yamaha het qua motorische prestaties verder gelijk heeft gehouden (889cc,119 pk, IMU voor aansturing TC en ABS) ging het rijwielgedeelte ietwat op de schop. Zo is de standaard voorvork vervangen door een sportievere 41mm KYB upside down met DLC-coating, volledig instelbaar uiteraard, net als de Öhlins schokdemper achter. Het is hetzelfde recept zoals we dat kennen van de vorige SP versie.

Verder zien we een iets luxere uitrusting, zo is cruise control standaard op de SP (vanaf 50 km/u in 4e versnelling), is het zadel dubbelgestikt en de swinarm van fraai geborsteld aluminium. Op de weegschaal maakt het allemaal niet zo veel uit, net als de ‘gewone’ komt de SP rijklaar op 189 kilo. In de showroom vanaf maart, prijs volgt later nog.

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red