MotoGP herstart op 15 juli!

Eindelijk. Zonet is bevestigd dat op 15 juli de MotoGP, Moto2 én Moto3 weer aan de slag zouden kunnen. Het gaat om twee testsessies voor elke klasse op het circuit van Jerez, twee dagen voor er ook effectief geracet zal worden op hetzelfde circuit. Dat weet onze MotoGP-correspondent Mat Oxley te vertellen.

Het nieuws over de mogelijke heropstart van de MotoGP viel quasi niet te volgen de voorbije weken. Terwijl her en der races werden uitgesteld of afgelast, trachtte MotoGP-organisator Dorna de moed erin te houden door steeds weer nieuwe mogelijkheden aan te brengen over en mogelijke herstart.

De kogel is nu eindelijk door de kerk, zo lijkt het. Onze correspondent Mat Oxley sprak met Hervé Poncharal, de teammanager van het Red Bull Tech 3 team, die het nieuws wist te melden. Op 15 juli gaat de MotoGP, Moto2 en Moto3 weer aan de slag. Eerst met een test op het circuit van Jerez, waarna op 19 juli de eerste races gereden zouden worden. Op 26 juli volgt dan opnieuw op Jerez de tweede race van dit seizoen. Hoe de rest van het seizoen eruit zal gaan zien is nog koffiedik kijken.

Er zijn echter een paar belangrijke opmerkingen. Ten eerste is dit een scenario dat enkel geldt als de corona-maatregelen blijven versoepelen en niet omwille van een nieuwe uitbraak opnieuw verstrengd moeten worden. Probeer ook geen tickets te bestellen, want publiek zal niet toegelaten worden, vrouwen en vriendinnen van de rijders al evenmin, trouwens. Elkeen die in de MotoGP en nevenklassen werkt, zal ook vooraf getest worden. Iedereen die niet uit de EU komt zal vooraf getest worden én twee weken vooraf in quarantaine moeten.

We houden dus onze adem in, al was het maar om die tweede golf van corona eigenhandig te stoppen.

Deel

Gerelateerde artikels

Royal Enfield Interceptor 650

Voorjaarsvoordelen bij Royal Enfield

Nog tot 1 juni kun je voordeel scoren op verschillende Royal Enfield-modellen. Het voorjaarsvoordeel loopt op tot 600 euro en kan ingezet worden als korting

BMW M 1000 XR

Kort getest: BMW M 1000 XR

De standaard BMW S 1000 XR al redelijk indrukwekkend als ‘kwieke toermachine’? Hm, het kan natuurlijk altijd kwieker. En gekker. Laat dat maar aan de M-divisie over

KTM 990 Duke

KTM 990 Duke wordt nog scherper …

… of in elk geval: scherper geprijsd. Voordien moest je op KTM’s comeback kid 17.290 euro  stukslaan, maar de Oostenrijkers gingen aan de slag met