Gerbing Heated Jacket Liner

‘Kouwepiere’. Algemeen Beschaafd Olsens voor iemand die al gaat (t)rillen als een espenblad en ‘La Cucaracha’ klappertandt als de thermometer onder de 10 graden Celsius duikt. Tevens een perfecte omschrijving van uw nederige dienaar. Geen al te positieve eigenschap, tenzij er op de redactie een Chinese vrijwilliger dient gezocht voor de test van verwarmde motorkledij: de Gerbing Heated Jacket Liner (en bijbehorende XR-handschoenen, test volgt later). Ik, ik, ik!

Voor die verwarming lopen doorheen onze Gerbing-jas tientallen meters aan micro-gloeidraden, die zowel de voor- als achterzijde, de armen en (erg belangrijk) ook de kraag verwarmen. Het jasje heeft een erg aangename snit die uitstekend om m’n lijf klemt, elastische stof op de flanken, voldoende binnen- en buitenzakken; en is zowel kwalitatief (winddichte en waterafstotende softshell) als esthetisch erg knap uitgevoerd. We zouden ‘m zonder twijfelen ook dragen als jasje voor een zaterdaguitstapje. Een lichte pullover, mijn Gerbing binnenjas, rugprotector en een van z’n wintervoering ontdane textieljas: meer had ik niet nodig om eerste decemberkou te trotseren op weg naar en van ‘t werk, met de binnenjas in 50%-stand. Heerlijk!

Tip van het huis: houd bovenop de best pittige aankoopprijs van 249 euro alvast  79 euro extra aan de kant voor de controller waarmee je de temperatuur kan temperen – tenzij je graag gebarbecued aankomt op je bestemming. Met die afstandsbediening kan je schakelen tussen 25-50-75 en 100 procent. Waarbij die laatste (en standaard-) stand bijna heet genoeg is om een diepvrieslasagne gaar te koken. We geven ‘t maar mee.

Het jasje is doodeenvoudig aan te sluiten op de batterij van je motor. Vanonder je zadel komt er één aansluiting (voorzien van een zekering) piepen, die je makkelijk in je linker zak met ’t jasje koppelt. Ook de set Gerbing-handschoenen (zie later) kan ik middels één connectie aan m’n jas – en dus de batterij – koppelen. Dat lijkt een hoop gedoe, maar als je ‘t één keer hebt geïnstalleerd, dan doe je ‘t de tweede keer met je ogen dicht. Ook de kabels storen nooit, én je hoeft je geen zorgen te maken over een leeggelopen, ingebouwde accu (die bestaat overigens wel: 10 Ah, goed voor één uur aan verwarming). Eentje waar ik nog veel plezier aan ga beleven.

Prijs: € 249,- | Getest door Jelle Verstaen |
Meer info: www.bikerszone.be


Deel

Gerelateerde artikels

Ducati Panigale V4 S

Kort getest: Ducati Panigale V4 S

Ducati zocht, na een jarenlange ratrace voor meer power en minder kilo’s, duidelijk naar een manier om die explosiviteit een beetje te beteugelen. Geen gekke