Kawasaki ZXR900, iemand?

Wie in november op EICMA 2018 was en langs de Kawasaki-stand is gewandeld, kon niet anders dan z’n hemd of T-shirt achteraf naar de droogkuis brengen vanwege hardnekkige kwijlvlekken. Dan hebben we ‘t niet per se over de ginds gepresenteerde line-up, wel omwille van het onwaarschijnlijk knappe prototype dat de stand opfleurde: een ZXR900 die door het Spaanse ‘Japan Legends’ gebouwd werd op basis van de huidige Z900. De looks van de ZXR750 waar je in je jeugd zo verliefd naar kon gapen, over een modern en ultra-performant blok en rijwielgedeelte gedrapeerd? Yes, please! Na de beurs stortvlaagde het niet verwonderlijk aanvragen bij de Spanjaarden, waardoor ze wijselijk besloten om de kit in productie te gaan nemen. En die is er nu eindelijk!

Ombouwkit
Als jij thuis een Z900 hebt, of van plan bent om er eentje te gaan kopen, dan heeft Japan Legends een volledige ombouwkit klaar die jouw exemplaar in enkele uurtjes montagewerk terug richting jaren 80 katapulteert: een kopkuipje waar twee ronde led fox-eyes uit priemen, een lekker sportieve bellypan en kuipwerk richting ‘t opwaarts gerichte kontje, een SLS stuur en nummerplaathouder, MRA windschermpje en als kers op de taart een set schijnbaar uit 1989 weggelopen retro-spiegels. Waanzinnig mooi.

Pick your poison
Wie niet zo tuk is op de felgroen/blauw/witte Kawa-combinatie heeft bij de Spanjaarden nog voldoende andere keuze: naast de onwaarschijnlijk knappe ZXR900 30th Anniversary Kit met de originele kleuren van de ZXR uit 89 (waarbij de tank ook gespoten dient), hebben ze namelijk ook een Kit Full Black met de originele tank en alle onderdelen van de hierboven genoemde kit, een Kit Green Black die met z’n groen/zwart/zilver-kleurstelling de echte Kawa-liefhebber moet verleiden, een Kit Red Silver met een zwart/rood/zilver-livrei waarvan de tank niet gespoten dient, en een Race Kit met enkel kuipwerk in ‘t zwart (goedkoopst). Wie ook z’n wielen in bijbehorende kleurtjes wil laten spuiten, kan dat tegen een meerkost laten doen.

Kopen?
De kit is vanaf heden bestelbaar via info@japan-legends.com en moet tussen de 1.500 euro (racekit, ongespoten) en 2.500 euro (30th Anniversary-versie) gaan kosten – exclusief btw en verzendkosten. Wij zijn ons mailtje alvast aan ‘t opstellen.

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red