Onverantwoord naakt: Ducati Streetfighter V4 prototype!

Vorige week hintten de Bolognezen al even naar de (langverwachte) komst van hun Streetfighter V4 met een teasend filmpje op hun Facebookpagina, vandaag treedt Ducati met een eerste officieel prototype in de spotlights. Dat doet het merk zoals verwacht tijdens de bandentest voor de Pikes Peak International Hill Climb, met Carlin Dunne aan boord – een combinatie die ook op 30 juni aan de start zal komen van de ‘Race to the Clouds’.

 class=

De race zelf is volgens Ducati de ideale testomgeving voor z’n waanzinnig sterke naked, die voor de gelegenheid – en om het strakke lijnenspel toch nog gedeeltelijk te verhullen – in een gepixeld jasje werd gehesen door het Centro Stile Ducati. Hoewel dit prototype volgens de officiële berichtgeving ‘een suggestie is van hoe de motor er moet gaan uitzien’, zit de belangrijkste boodschap in het laatste deel van die zin verscholen: volgens CEO Claudio Domenicali komt hij er sowieso. “De Streetfighter V4 moet een van onze sterren worden tijdens de Ducati World Premiere 2020. Een heuse Panigale voor de openbare weg – en dus konden we ons geen betere bühne inbeelden dan de Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb voor de ultieme testfase van de krachtigste Streetfighter die we ooit bouwden.”

 class=

Zoals de traditie het wil, wordt de nieuwe Streetfighter dus een rechtstreekse afstammeling van de ultieme superbike in het gamma – de Streetfighter V4 wordt dus een Panigale V4, zij het zonder kuipwerk en met een hoger, breder stuur. De enorme machtsontplooiing van de 1.100cc grote Desmosedici Stradale in een strak, straatklaar jasje. Meer details volgen ongetwijfeld voor en tijdens de EICMA-beurs. Laat die testrit maar komen!

 class=

Deel

Gerelateerde artikels

BMW M 1000 XR

Kort getest: BMW M 1000 XR

De standaard BMW S 1000 XR al redelijk indrukwekkend als ‘kwieke toermachine’? Hm, het kan natuurlijk altijd kwieker. En gekker. Laat dat maar aan de M-divisie over

KTM 990 Duke

KTM 990 Duke wordt nog scherper …

… of in elk geval: scherper geprijsd. Voordien moest je op KTM’s comeback kid 17.290 euro  stukslaan, maar de Oostenrijkers gingen aan de slag met

Joost Overzee

Amateurtoneel op commando

“Ready for piece-to-camera, Joost?” Sakkerloot, nee natuurlijk niet. Met een nog natte rug, verhoogd hartritme, verwarde geest en plakzak kom ik net door de hotelpui