Zero lanceert DSR/X

Zero Motorcycles presenteert met de DSR/X hun eerste adventure, na de Energica Experia de tweede volwaardige elektrische motor in dat populaire segment.  

Zero’s eerste adventure kreeg een volledig nieuwe Z-Force 75-10X motor, goed voor 225 Nm koppel en een piekvermogen van 100 pk. De DSR/X wordt aangestuurd door het Cypher III+ besturingssysteem, dat wordt bijgestaan door het Bosch Motorcycle Stability Controls-systeem dat o.a. gecombineerd remmen en Vehicle Hold omvat. Via de Zero Motorcycles app kan je de rijeigenschappen zo goed als onbeperkt instellen, van snelheid tot koppel en batterijregeneratiefuncties.


Voorts zien we een volledig nieuw ontworpen frame, een instelbare voorvork en drie geïntegreerde opbergvakken. De DSR/X heeft een rijklaar gewicht van 247 kg, de zithoogte bedraagt 828 mm. De actieradius is opgegeven voor 290 km stadsgebruik, 137 km snelweggebruik en 185 km gecombineerd gebruik, topsnelheid bedraagt 185 km/u.

Wat laadmogelijkheden betreft, is de DSR/X voorzien van een 6,6 kW oplaadsysteem (Level 1- en Level 2-laadmogelijkheden). Een deel van de opbergvakken kan ingeruild worden voor een Power Tank om de batterijcapaciteit te verhogen tot bijna 21 kWh, of een Rapid Charge Module die de minimum oplaadtijd terugbrengt tot één uur. 


De DSR/X kost 26.995 euro (zowel in België als Nederland) en staat sinds deze maand bij de dealers. Wij hebben ‘m intussen getest, een uitgebreid verslag daarvan lees je in het novembernummer. Zelf testrijden? Check zeromotorcycles.com.

Deel

Gerelateerde artikels

Honda CB650R E-Clutch

Kort getest: Honda CB(R)650R E-Clutch

De CB750 Hondamatic uit de 20e eeuw, de DN-01 van 2009, de Dual Clutch Transmission, toepassing van quickshifters omdat de mode het voorschrijft en dan

KicXstart juni 2024

Het is weer TT-tijd!

Lees alles (of nou ja, veel) over de komende Dutch TT in de TT Special van KicXstart. We stellen nog even kort alle rijders aan