Yamaha TMAX krijgt nieuwe looks en verbeterde technologie

Yamaha TMAX

Yamaha’s TMAX, die – jawel – door de jaren heen niets minder dan een cultstatus verworven heeft, krijgt na de laatste update in 2022 voor het komende modeljaar weer de nodige upgrades aangemeten.

Voor 2025 kreeg de TMAX een dynamische nieuwe look met een strakke voorkant, bochten-ABS en een geavanceerder dashboard. In z’n 2025-versie voldoet de 560cc tweecilinder uiteraard aan Euro5+, met 47,6 pk bij 7.000 tpm en 55,7 Nm bij 5.250 tpm; de volautomatische transmissie van de TMAX wort aangedreven via een onderhoudsarme V-riem. De instellingen van de centrifugaalkoppeling werden herzien voor een naadloze acceleratie vanuit stilstand.

Yamaha TMAX

De nieuwe TMAX is vanaf nu ook uitgerust met bochten-ABS, over tractiecontrole beschikte Yamaha’s sportieve scooter al. Daarnaast kreeg het 2025-model een dynamischer uiterlijk met gerestylede dubbele koplampen en nieuw kuipwerk vooraan. Het geüpdatete 7” TFT-dashboard kreeg verbeterde connectiviteit en biedt keuze uit drie lay-outs.

Yamaha TMAX

De TMAX Tech Max beschikt uiteraard over de upgrades aan de gewone TMAX en is verder o.a. uitgerust met een elektrisch verstelbaar windscherm, verwarmde handvatten en een verwarmd zadel, cruisecontrole en instelbare achtervering.

Zowel de TMAX als de TMAX Tech MAX zijn verkrijgbaar vanaf maart 2025, op prijzen is het nog even wachten.

Yamaha TMAX

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red