Vers van de pers: Triumph Daytona Moto2 765 Limited Edition!

Na lang speculeren en een vermoedelijk oneindig aantal vragen van z’n klanten en testrijders, komt er dan eindelijk een Daytona op basis van de Street Triple 765: de Triumph Daytona Moto2 Limited Edition, verwijzend naar z’n vers verworven status als hofleverancier in de Moto2. Al gaat ‘t – voorlopig (?) – om een erg gelimiteerde editie, die in het voorjaar van 2020 bij de dealers zal staan. Toepasselijkerwijs zullen er 765 exemplaren gebouwd worden voor de Amerikaanse markt, en daarnaast nog eens 765 stuks voor de Europese en Aziatische markt (met lasergeëtst editienummer). Wij waren erbij toen ze ‘m vanavond vanonder het doek trokken in Silverstone!

Wij vatten ‘t even voor jullie samen in bulletpoints, zowel de technische details,
als een eerste reeks officiële beelden. Geen dank!

Moto2 in z’n aderen:

  • Nieuw 765 cc driecilinder Daytona-blok, met Moto2-afgeleide update. Lees: titanium inlaatkleppen, sterkere zuigers, MotoGP –gespecificeerde  DLC-gecoate zuigerpennen, nieuwe nokkenas, nieuwe luchtinlaten, aangepaste drijfstangen, inlaatpoort, krukas en cilinder met een verbeterde compressieverhouding. De motor maakt ook  600 toeren per minuut meer dan het Street Triple RS-blok, met een rode lijn die nu 13.250 toeren per minuut haalt.
  • Triumph’s hoogste vermogens- en koppelproductie van een 765 cc motor ooit
  • 130 pk piekvermogen bij 12.250 tpm
  • 80 Nm piekkoppel bij 9.750 tpm
  • Arrow titanium race uitlaat
  • De allereerste officiële Moto2-gelicentieerde Dorna Sports-motorfiets

Beter dan z’n voorganger, want:

  • Lichter dan de vorige generatie Daytona
  • Brembo Stylema remmen
  • Pirelli Diablo Supercorsa SP-banden
  • Öhlins vering: 43 mm NIX30-voorvork en TTX36-achtervering (volledig instelbaar)

Frame:

  • De basis van het Moto2-ontwikkelingsprogramma
  • Lichtgewicht frame, subframe en swingarm
  • Single-seater

Technologie aan boord:

  • Full-colour TFT-dashboard, met een officieel Moto2-opstartscherm
  • Vijf rijmodi, inclusief Track-mode,
  • Triumph Shift Assist Quickshifter (up & down)

Looks op punt:

  • Carbon kuipwerk
  • Officiële Moto2TM branding en ‘Union Jack’-kleurstelling
  • Geanodiseerd frame en swingarm
 class=
 class=
 class=

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red