Vanucci HiRider III

Ik vermoed dat er slechts weinig mannen met eenzelfde fysiek ongemak kampen, maar ik heb nogal een kleine, eh… handschoenenmaat. Daardoor was ik tot nu toe aangewezen op het vrouwengamma van een niet nader genoemd merk. Tot mijn groot jolijt vond ik onlangs wel een handschoen die mijn knuistjes als gegoten zit: de Vanucci HiRider III. Die zit zelfs om mijn pollen lekker strak, en is bijgevolg vooral op ietwat kleinere handen en dunne vingers voorzien. Ook de klittenbandsluiting om de pols laat zich erg nauw omgespen, wat handig is om de opening van je handschoen zonder al te veel moeite in de mouwen van je motorjas te schuiven. De voering en pasvorm zijn ronduit comfortabel, de rundlederen handpalm moet de slijtvastheid verzekeren als je vol op je handen valt (gelukkig nog niet getest), en het mcTex-membraan hield tot nog toe elke druppel regen buiten. Geen klachten dus, hoewel we deze handschoenen niet zouden aanraden als de temperatuur onder de tien graden zakt. Dit setje presteert het best bij lente- en herfstgebruik, of à la limite op een regenachtige zomerdag. Handigheden aan boord: een vizierwisser op de linkerwijsvinger die uitstekend presteert, geleidend materiaal op wijsvinger en duim om je smartphone te kunnen bedienen zonder je handschoenen uit te trekken, en tussen de ViscoLab knokkelprotectoren zit een clever stukje fluo verstopt dat zichtbaar wordt als je je handen om je stuur krult. Top! De prijs lijkt aan de hoge kant, maar het draagcomfort maakt deze touringhandschoen wel tot een ‘go to’-setje in mijn uitgebreide motorgarderobe.

Prijs: € 129,99  | Getest door: jelle verstaen | Maten: XS-XXL |
Meer info: www.louis.be

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

In de Benelux kennen we de Ténéré Travel Trophy al eventjes, een avontuurlijke allroad reis voorbehouden voor eigenaars van een

Zondag 21 september organiseert Royal Enfield ook dit jaar weer de One Ride, waarbij Enfield-rijders over de hele wereld samenkomen

Het is precies tien jaar geleden dat Aprilia met de RS-GP weer op de startgrid van de MotoGP stond. Om