Uit de oude doos: Hoe Honda de wereld veroverde

Tijdens onze nachtelijke YouTube-zoektochten botsen we af en toe op een pareltje. Soms is de audio- en beeldkwaliteit niet helemaal zoals we vandaag gewend zijn, maar daar kijken we met de glimlach doorheen en we hopen van jullie hetzelfde.

In deze fijne docu over de opkomst van de Japanse merken zien we hoe Honda er na de Tweede Wereldoorlog in slaagt om de thuismarkt te veroveren met betrouwbare en betaalbare motorfietsen. De rest van de wereld lonkte, maar ‘Made in Japan’ was toen nog geen kwaliteitslabel. En Honda geloofde dat succes in het racen de ideale formule was om globale merkbekendheid en vertrouwen in de ‘exotische’ techniek te genereren. Het bleek de juiste insteek…

Deel


Gerelateerde artikels

Geen groot nieuws dit jaar vanuit Guzzi-hoek, maar dat betekent niet dat ze helemaal stil hebben gezeten daar aan het

Het is nu allemaal nog preproductie, maar Ducati breidt in 2026 het MX-gamma uit. Of moeten we het inmiddels gewoon

Hadden we verwacht – of in elk geval gehoopt – dat Royal Enfield tijdens de Eicma de Himalayan 750 zou