Uit de oude doos: Hoe Honda de wereld veroverde

Tijdens onze nachtelijke YouTube-zoektochten botsen we af en toe op een pareltje. Soms is de audio- en beeldkwaliteit niet helemaal zoals we vandaag gewend zijn, maar daar kijken we met de glimlach doorheen en we hopen van jullie hetzelfde.

In deze fijne docu over de opkomst van de Japanse merken zien we hoe Honda er na de Tweede Wereldoorlog in slaagt om de thuismarkt te veroveren met betrouwbare en betaalbare motorfietsen. De rest van de wereld lonkte, maar ‘Made in Japan’ was toen nog geen kwaliteitslabel. En Honda geloofde dat succes in het racen de ideale formule was om globale merkbekendheid en vertrouwen in de ‘exotische’ techniek te genereren. Het bleek de juiste insteek…

Deel


Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed

Ultiem veilig is het misschien niet, handschoenen die stoppen bij de pols. Ga je op je giechel, dan zijn je