Uit de oude doos: Hoe Honda de wereld veroverde

Tijdens onze nachtelijke YouTube-zoektochten botsen we af en toe op een pareltje. Soms is de audio- en beeldkwaliteit niet helemaal zoals we vandaag gewend zijn, maar daar kijken we met de glimlach doorheen en we hopen van jullie hetzelfde.

In deze fijne docu over de opkomst van de Japanse merken zien we hoe Honda er na de Tweede Wereldoorlog in slaagt om de thuismarkt te veroveren met betrouwbare en betaalbare motorfietsen. De rest van de wereld lonkte, maar ‘Made in Japan’ was toen nog geen kwaliteitslabel. En Honda geloofde dat succes in het racen de ideale formule was om globale merkbekendheid en vertrouwen in de ‘exotische’ techniek te genereren. Het bleek de juiste insteek…

Deel


Gerelateerde artikels

We mogen ‘m gerust en klassieker noemen: Kawasaki’s Z1000. De bonkige naked zag vijftig jaar geleden het levenslicht en deed

Het moest een belangrijke stap in zijn nog prille carrière worden, maar het pakte helaas minder goed uit voor Loris

Na een gepersonaliseerde Panigale V2 op basis van de Marc Márquez branding komt er op de valreep van 2025 nóg