Uit de oude doos: Hoe Honda de wereld veroverde

Tijdens onze nachtelijke YouTube-zoektochten botsen we af en toe op een pareltje. Soms is de audio- en beeldkwaliteit niet helemaal zoals we vandaag gewend zijn, maar daar kijken we met de glimlach doorheen en we hopen van jullie hetzelfde.

In deze fijne docu over de opkomst van de Japanse merken zien we hoe Honda er na de Tweede Wereldoorlog in slaagt om de thuismarkt te veroveren met betrouwbare en betaalbare motorfietsen. De rest van de wereld lonkte, maar ‘Made in Japan’ was toen nog geen kwaliteitslabel. En Honda geloofde dat succes in het racen de ideale formule was om globale merkbekendheid en vertrouwen in de ‘exotische’ techniek te genereren. Het bleek de juiste insteek…

Deel


Gerelateerde artikels

Dachten we met de Eicma achter de rug nagenoeg al het nieuws voor 2026 inmiddels wel gelezen te hebben, komt

Na vorig jaar Scandinavië verkend te hebben, organiseert Yamaha Benelux komend jaar haar reisevenement voor Ténéré-rijders in de Balkan. Eindbestemming:

Een week na de Eicma zijn we inmiddels zo ver dat al het motornieuws van de grote motorfabrikanten gepubliceerd is,