Uit de oude doos: Hoe Honda de wereld veroverde

Tijdens onze nachtelijke YouTube-zoektochten botsen we af en toe op een pareltje. Soms is de audio- en beeldkwaliteit niet helemaal zoals we vandaag gewend zijn, maar daar kijken we met de glimlach doorheen en we hopen van jullie hetzelfde.

In deze fijne docu over de opkomst van de Japanse merken zien we hoe Honda er na de Tweede Wereldoorlog in slaagt om de thuismarkt te veroveren met betrouwbare en betaalbare motorfietsen. De rest van de wereld lonkte, maar ‘Made in Japan’ was toen nog geen kwaliteitslabel. En Honda geloofde dat succes in het racen de ideale formule was om globale merkbekendheid en vertrouwen in de ‘exotische’ techniek te genereren. Het bleek de juiste insteek…

Deel


Gerelateerde artikels

Het nieuwe jaar is in aantocht, en daarmee ook het jaarlijkse KicXstart Jaarboek: een handige bundeling van alle motoren die

De editie die je niet mág missen: de onvolprezen KicXstart eindejaarspecial! Ideaal voor naast én onder de kerstboom. In dit

Keuzestress, ik? Een rode draad in mijn leven, dat is het. De knagende twijfel loopt uiteen van eindeloos prakkiseren over