Uclear AMP Pro Dual

“Daar gaat Thomas De Gendt! Gaat hij weer voor een solo van 30 kilometer? Het peloton zal het niet leren dat je de man uit Semmerzake niet mag laten… krsss krsss krsss….” De FM-radioverbinding met mijn intercomapparaat is weer weggevallen, ik wordt er regelrecht onnozel van. Ik wil graag weten wat mijn dorpsgenoot doet in het wielrennen, maar helaas…
De Uclear AMP PRO lost dit probleem simpel op. Een helm is namelijke een te kleine oppervlakte voor een goede antenne, dus kan je geen FM ontvan-gen. Wil je naar de radio luisteren, dan pair je gewoon met je smartphone en ga je voor internetradio. Een eerlijke zienswijze van de ontwikkelaars van dit toestel, waarmee ze veel ergernis wegnemen. Ze kozen ook voor een microfoon die aan de bovenkant van de helm, op de rand tussen scherm en ogen, wordt gemonteerd. Handig, want er zit dus geen mousse meer ter hoogte van de lippen. Het toestelletje zelf is fijn uitgevoerd en bevat slechts drie knoppen. Om veiligheidsreden gebruik ik het enkel om te connecteren met de gps en om naar muziek te luisteren. Mijn smartphone zet ik in vliegtuigmodus, want ik wil niet meer gebeld worden terwijl ik met de motor rijd. De weinige keren dat ik wél belde, was de kwaliteit van het gesprek niet top – te wijten aan de combinatie van de hogergeplaatste microfoon en het feit dat mijn GS redelijk veel lawaai produceert op de snelweg. Op secundaire wegen is de Hollandse gps-madam perfect te verstaan en kan ik ten volle genieten van het laatste radioprogramma van Jan Hautekiet. De batterij gaat voldoende lang mee, ik ben zelfs nooit zonder jus gevallen. De AMP PRO is eenvoudig te monteren, zeker omdat de meeste helmen erop voorzien zijn. Het dual-pakket bestaat uit twee units compleet met alle toeters en bellen, en kost 499,90 euro.
Een AMP Go Single is er al vanaf € 149,90.

Prijs: € 499,90 | Getest door: Stefaan Buyze |
Meer info: www.jsproducts.be

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red