Triumph vernieuwt Trident 660

Triumph Trident 660

Triumph’s naakte middenklasser krijgt een upgrade voor 2025 met nieuwe rijhulpjes en verbeterde vering. Nieuwe graphics en kleuropties moeten het plaatje af maken.

De Trident krijgt voor het nieuwe modeljaar  een aantal extra snufjes aan boord, zoals cruisecontrole en bochten-ABS (toch behoorlijk uniek in dit segment), met dank aan de zesassige IMU die het geheel monitort. De hardware van de remmen bleef dezelfde: dubbele 310 mm schijven vooraan met Nissin tweezuigerremklauwen voor, achter een enkele 255 mm schijf met enkelzuigerremklauw. Ook een up/down quickshifter is nu standaard op de Triumph.

Triumph Trident 660

Op het lcd-dashboard met geïntegreerd TFT-scherm kan je (naast Road en Rain) nu een derde rijmodus selecteren: Sport. Ook de vering kreeg een upgrade, de Trident 660 doet het met een (evenwel nog steeds niet instelbare) 41 mm Showa SFF-BF voor, de monoshock achter is net als voorheen instelbaar qua veervoorspanning. De Triumph Trident rolt standaard op Michelin Road 5 de showroom uit.

Triumph Trident 660

Nieuw modeljaar, nieuwe kleuren, dat geldt al helemaal voor een geüpdatete motor. De Trident 660 pronkt in 2025 met nieuwe graphics en kleuren: Cosmic Yellow, Cobalt Blue, Diablo Red en Jet Black. Andere subtiele updates zijn opgewaardeerde materialen en afwerkingen, waaronder een nieuwe, uit gesmeed aluminium vervaardigde kroonplaat en dito rempedaal.

De nieuwe Trident staat vanaf december bij de dealer, en wel vanaf € 9.595,-.

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed

Ultiem veilig is het misschien niet, handschoenen die stoppen bij de pols. Ga je op je giechel, dan zijn je