Een staande twin, die kenmerkende druppelvormige tank, wiegframe en stereoschokdempers aan de achterzijde: dat lijken de ‘oude’ Street Twin en Street Scrambler wel? Toegegeven, je moet even bij de les blijven om de nieuwigheden op beide Streets te ontwaren, maar neem je er de lijst aan aanpassingen bij dan zie je dat er inderdaad wel nieuws is onder de zon. Zo namen ze in Hinckley het 900cc tweecilinderblok onder handen, waardoor het nu 10 pk meer op het asfalt zet – in totaal goed voor 65 pk. Interessanter is het piekkoppel, dat naar een aardige 80 Nm klom. Gaat het harder, dan kan je maar beter ook de remmen van een upgrade voorzien – en al helemaal als je weet dat de Nissins op de voorganger niet de beste van de klas waren. Nissin out, vierzuiger Brembo’s in. In het verlengde daarvan is het wel zo aangenaam over vering/demping te beschikken die niet tegen z’n limieten knalt als je hard doorknijpt. Ook daarop heeft Triumph geanticipeerd, door zowel de Twin als de Scrambler uit te rusten met een betere cartridgevork. Verder krijgen beide heren een ‘hogere afwerkingsgraad’ (aldus Triumph), twee rijmodi (Rain en Road), wat leds rondom en een set nieuwe wielen. De Street Scrambler kan daarenboven ook nog uitpakken met een volledig nieuw zadel. De uitnodiging voor de test hangt inmiddels in onze digitale postbus, dus laten we jullie binnenkort weten of de upgrades hun werk doen…
Sportievere elektronica voor Tiger Sport 660
Met de recent aan het gamma toegevoegde Tiger Sport 800 was het een beetje de vraag welke richting Triumph met de Tiger Sport 660 op