Triumph stelt Trident prototype voor

Triumph trekt op oorlogspad. Het segment van de naakte middenklassers als Yamaha’s MT-07, Kawasaki’ Z650 en Honda’s CB650 is binnen Europa nog steeds het best verkopende segment, al dan niet in A2-vorm. Triumph wil nu een deel van die koek. Daarvoor laten ze dra de Triumph Trident los op de wereld.

Waar de naam Trident vandaan komt, kan U verderop in dit nummer lezen, maar duidelijk is dat het om een driepitter gaat. Dat is uniek in het middenklasse segment en zet de Trident meteen apart. Het blok wordt een afgeleide van wat we nu kennen, maar met een cilinderinhoud die ergens tussen de 675 en 765cc zal hangen, gezien Triumph die blokken in huis heeft of heeft gehad.

Uiterlijk slaat de Trident, afgaand op het parelwitte designprototype, een brug tussen de neo-retro’s van het merk, genre Speed Twin en Bonneville, en de sportieve nakeds als de Street en Speed Triples. Het ontwerp is geheel in huis gemaakt, met hulp van de Italiaan Rodolfo Frascoli. De productie zal gebeuren in Thailand, waar Triumph intussen sinds een tijdje motoren produceert. Triumph gaat er prat op dat de prijs hoge ogen zal gooien in positieve zin, terwijl ze ook gewag maken van ‘class leading’ elektronica.

De nieuwe Triumph Trident zou ergens begin 2021 staan blinken bij de Triumph dealers.

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed

Ultiem veilig is het misschien niet, handschoenen die stoppen bij de pols. Ga je op je giechel, dan zijn je